.

Mamselamsen

onsdag, maj 28, 2008

Vad jag gör när jag får en timme över.

Jag ligger i soffan med en varm dator på magen och lär mig via bloggar att jag borde kalla mina vänner och bekanta för förnamnet Söta.

För det gör de i Stockholm!

Så de närmaste i min omgivning heter:
Söta maken.
Söta lilldottern
Söta stordottern
Söta pappa
Söta storasyster
Söta storebror.
Söta Inga-Karin... fast där blev det något fel... så många namn kan man inte ha... så det får bli Söta bästis.

Och sen har vi:
Söta revisorn
Söta hälsovårdsinspektören. Fast där ljuger jag lite.
Söta kommunalrådet
Söta sotaren
Söta kassörskan.

Alltså fan vad löjligt. Vad försöker egentligen folk bevisa när de skriver Söta om alla de träffar?

Over and out/Mamselamsen

8 Kommentarer:

Blogger Cicki tycker...

Om det inte räcker med ordet "söta" så kan man i pluralis använda sig av "sötisar" eller pluralis bestämd form "sötisarna". Jag håller med dig. Det låter helt sjuk och fruktansvärt tillgjort.

2:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

:) Äntligen!

2:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cicki: Japp... tillgjort är vad det är... och jag avskyr sånt.

Ficchus: Äntligen? Att någon skriver om det?

8:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va?? Har bott i Stockholm hela mitt liv och aldrig kallat någon "söta" eller hört någon säga det heller... Jag måste vara total-lost. Haha!

Sötis (eller sötnos) har jag tänkt att min katt ska heta den dagen jag kan skaffa en!

9:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Varför inte Sötingen. :-)

10:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Söta du, vad obehagligt. Det är ju för sjutton det mest nedlåtande attribut man kan använda på nån. Stackars deras anhöriga osv. Tur att folk blir klokare ju längre från Stockholm dom kommer.

10:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mam-b: Ja, ungefär som när man blir kallad Sweetie utomlands.. av gamla gubbar.

11:16 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Fast..jag blir nog hellre kallad söt...än tant. Hellre...fråga sötis om du får klappa hunden...än..fråga tanten om du får klappa hunden.
Nu har jag ju ingen hund...men jag kanske kan få gå ut med grannens minigris som är ALLT annat än mini.

You get my point...sweeties!!

Pöss.

7:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka