.

Mamselamsen

lördag, maj 24, 2008

Melodifestivalen... ständigt uppdaterad ikväll.

Mycket österländska klanger är det... klanger som jag inte är galet förtjust i. Bara för att det är väldigt många länder som har dessa klanger som "hemlandstoner", tror jag inte att Sverige vinner ikväll.

Fast jag hoppas... förståss.

Och så pratar de om hur underbart Belgrad är. Det tycker jag är ganska lustigt. Jag har fått en helt annan bild av den staden genom en fotbollsfru som bodde där i flera år... innan maken såldes vidare till Japan.

Än så länge har jag inte hört någon låt som faller mig på läppen..... men jag väntar otåligt.

Over and out/Mamselamsen

...................................................................................................

Jag må vara galen, men jag gillar Lettlands låt. "Piratlåten". Jag blir lite glad av den.

Jäklar nu kommer Perelli.... jösses, jag biter nästan på naglarna

..................................................................................................

Puh... det gick ju bra. Nästan perfekt.

Och nu är det Danmark. Ingen dålig låt, fast det känns som om det skulle ha varit Cliff Rickard som skulle ha sjungit den, för den påminner en hel del om "Congratulations"

...................................................................................................

Jag är övertygad om att Ukraina kommer att ta hem segern. Hon kommer att få varenda röst från östra Europa. Någon som vill slå vad?

.................................................................................................

Stänger av för ikväll. Tar en promenad, för det är ju femtielva timmar och tretton kvartar tills det börjar närma sig slutet på röstningen.

Over and out/Mamselamsen

.................................................................................................

Innan jag drar! Jag tycker att det har varit ovanligt få bottennapp bland låtarna i år. Fast Tyskland... var ju en av dem. Fullkomligt gräsligt alltihop.

...............................................................................................

Där ser man... men vi får väl vara glada att vi får fler poäng än Tyskland... än så länge.

Det slagit mig en sak ikväll. Alla de kvinnor som läst upp poäng och som kommer från sydeuropa och är ganska mörkhyade, har ovanligt blonderat hår..... alla! Det är nog därför inte Sverige får några poäng... de är avundsjuka på "blåååånda svenska fliiika". :-)

..............................................................................................

OK...Ryssland vann. Ingen dålig låt, men jag hade så gräsligt svårt för killens röst. Jag avskyr grötiga röster med ett supersnabbt vibrato... även om han sjunger rent.

Men grattis Ryssland... iallafall!

Den jag tyckte var bäst, var ändå inte med i finalen. Ungern!

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

SPANIEN!!!!
Kommer säkert att bli en dagis-plåga-låt!
/T ss

10:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka