.

Mamselamsen

måndag, mars 10, 2008

Jag säger som Bentzing:

"Hur svårt kan de vá?"

Jag läser att McDonalds och andra hamburgerkedjor börjar vinna mark igen. Och att detta bl.a. skulle bero på att folk inte skulle ha tid att äta frukost hemma utan köper på vägen.

Om det är så, anser jag att de "stressade" människorna borde gå upp 10 minuter tidigare på morgonen och ta sig en macka eller en tallrik fil. Det kan ta max fem minuter från det att man gör iordning det tills man tryckt det i sig. Och hinner man inte äta hemma... ta det med dig. Det finns utmärka isolerade muggar för kaffe och te och små plastburkar att ha frukt och mackor i.

Detta handlar inte i mina ögon om att vara stressad.... det handlar om att vara lat!

Och sådan lathet straffar sig ända ner i plånboken.... vilket ofta gör att du måste jobba mer och bli ännu mer stressad/lat!

Jag har testat McDonald frukost en gång och i ärlighetens namn.... det var skitäckligt. Bagel med svampigt ägg och ljummen skinka. Blörk!

Jag tänker då inte ställa upp på den "amerikanska grejen".... att alltid betala någon annan att göra saker som jag lika gärna kan göra själv.

I en framtid hoppas jag på att det kommer någon form av paradigmskifte, vad gäller livsstil och livskvalité. Fast tyvärr kan jag nog inte räkna med det... detta "moderna" har ju nyss börjat i Sverige.

Fast visst.... du kanske gillar det sättet att leva. Men en sak ska du ha fullkomligt klart för dig:

Kom inte till mig och gnäll för att pengarna är slut eller att du jobbar för mycket.

eller så kanske du borde tänka på det min mamma alltid sa:

"Det är inte de stora inkomsterna man blir rik på, utan de små utgifterna".

Over and out/Mamselamsen, ekonomisk... dock ej snål

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vi köper frukost på väg till jobbet ibland, men inte på Mc Donalds, utan på ett ställe som säljer frallor för tio kronor, helt okej... :)

11:51 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är det stället som ligger bredvid där ni bor va? Där alla poliser brukar hålla till?

OK, för 10 kronor.... men jag skulle bli sur på dig om du köper Latte för 30-40 kronor.

12:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Glöm det första.... jag lever i det förgångna. :-)

12:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Drick ju inte latte, så det är lugnt. =)

12:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka