.

Mamselamsen

söndag, mars 30, 2008

Företag.... hur tänker Ni?

Till alla Er som lägger reklam på vissa bloggar, borde Ni inte kolla lite vad som skrivs på bloggen? Eller är Ni bara intresserade av hur många besökare?

Jag har precis varit inne på en av de där "fjortisbloggarna"... och vad får man se? Jo, en video med ett gäng fulla småbrudar som sitter inne på en toalett och hinkar starköl och snackar en massa skit om förorten och om att "ligga". I en av texterna "säljer hon ut" en av vakterna på Stureplan, som hon tydligen känner..... och som släpper in småtjejer på klubbarna och barerna.

Hela bloggen är en illa skriven smet av sprit och bakfylla som hon visar upp för hela världen.... och tjejen är bara 16 år.

Snälla företag... tänk lite! Det känns som att Ni gladeligen skulle lägga reklam på en barnporrsida, bara för att de eventuellt har många besökare.

Företagen är tyvärr:

- Lindex
- Bags and fashion.
- Ellos
- La Redoute

Själv skiter jag i vad tjejen gör... jag kan ju med ett enkelt "krysstryck" få bort henne från skärmen. Dock finns hon kvar i mitt medvetande och skulle hon någonsin söka jobb hos mig, skulle den ansökningshandlingen hamna i papperskorgen på direkten. Tyvärr fattar nog inte den här "coola" tjejen att det är fler än jag som tänker så... företag googlar ofta på människor de eventuellt vill anställa.

Och en fråga? Var är föräldrarna? Skiter de i att hon förmodligen håller på att förstöra sin framtid? Coolt med reklamintäkter nu... men det kommer trots allt ett liv efter bloggen.

Eller har jag fel?

Over and out/Mamselamsen, som varit med ett tag.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ang det där med reklamen så finns det något som heter double och där kan man gå med och vad jag förstår kan man välja vilka annonser man vill ha på sin blogg, det är alltså inte företagen som väljer bloggen. Fast det kanske inte är så i hennes blogg iofs

3:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har ingen aning om hur det går till.
Men företagen borde verkligen hålla lite koll. Jag skulle skämmas över att ha mitt företag på den bloggen.

3:29 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka