.

Mamselamsen

tisdag, februari 05, 2008

Det var det dummaste jag hört!

I Aftonbladet står det:

"Får skivbolagen sin vilja igenom ska de kunna spåra fildelare via datorns så kallade ip-nummer.
Den som laddar ner olagligt ska, till exempel, kunna straffas med avstängt internetabonnemang."

Så ovanligt korkat! I detta huset har vi ett trådlöst nätverk och ett annat som går på lina. Det trådlösa är öppet, vilket betyder att vem som helst i närheten skulle kunna ladda ner både musik och film på mitt IP-nummer.

Skulle jag kunna staffas för något jag aldrig i hela mitt liv har gjort?

Ovanligt korkat... på min ära!

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det är ju därför man inte ska ha öppet nät. :)

7:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Säkrast att inte ha internet alls!
/T ss

7:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Satte nyss nytt lösenord på vår router - G hade enkelt hackat sig in i den!
/T ss

7:49 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Jesica: Då fixar du det nästa gång du kommer hem.... för jag vet inte hur man gör.

T ss: Hoppsan!

/Mamselamsen

8:02 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Haha.... försökte fixa det själv, vilket resulterade att jag själv inte kan hitta mitt trådlösa nät.

J E S S I C A... kom hem!

/Mamselamsen

6:18 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka