.

Mamselamsen

måndag, juni 11, 2007

Inte sovit så mycket i natt. UPPDATERAD! IGEN.

Denna mörka natt har gått åt till böner, som jag tillägnat alla goda och snälla högre makter.

Jag ska till tandläkaren idag..... för första gången på 41 år!
Borr
Har ett par kindtänder som kanske inte mår så bra längre. Inte hål, för det får jag tydligen inga. Men några av de bakterier som numera huserar på mina två innersta kindtänder i överkäken har tydligen börjat käka tandben. Tanden/tänderna måste kanske ut, för att så småningom ge plats för en titanskruv med tillhörande "knäppetand".

Jag brukar inte bli nervös.... men just att gå till tandläkaren gör mig lite olustig. Jag är ju inte van! Iiiiiii....

Så Ni kan ju alltid tänka på mig runt klockan tio.

Over and out/Mamselamsen

Uppdaterad efter 10 minuter.
Varför måste det vara så himla mycket diskussioner om bloggar och bloggars varande. Nyhetsvärde, initierat, kunskap.... bla bla bla. Jag vet fasen inte varför jag fortsätter att blogga. Inget nyhetsvärde.... sprider inga avancerade kunskaper.... de ämnen som tydligen är aktuella just nu, har jag inte skrivit ett ord om.

Den enda kunskap som jag verkligen gett bloggosfären, är att alla gigantiska superkändisar är fruktansvärt kissnödiga när de fotograferas.

Men jag kanske tillhör kategorin: ”Bloggare är uttråkade hemmafruar som skriver om sina jobbiga liv och finner glädje i att dela med sig av vad barnen åt till frukost”.

Over and out/Mamselamsen, temporär hemmafrubloggare. :-)


Uppdaterad 12.12
Jag överlevde! Puh.... Men två kindtänder ryker efter efter sommaren... en på varje sida. Resten ska "botas" genom att jag ska sluta röka.

Det är väl konstigt.... "alla" har försökt skrämma mig med lungcancer... kol... o.s.v... och det har inte bitit på mig.... för "sånt händer ju inte mig"! Men när tandläkaren säger att de resterande små tandfickorna kan gå tillbaka om jag slutar röka, då jäklar funkar det! Jag är ju så vansinnigt rädd om mina tänder.

Ja, jag ska sluta röka...men jag tänker inte skriva om när. "Bless me"!

Over and out/Mamselamsen, hälsosam... på gränsen till galenskap. :-)

Dagens lunch!!!!
Soppa

20 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

På allvar? Inte på 41 år?
Så..antingen har du världens bästa tänder. Eller världens sämsta...

;)

8:51 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: Världens bästa! Jag går stadigt till min tandhygienist och hon kollar upp om jag har hål och så.... men Nä... det har jag inte.

9:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

löjligt att man öht ska behöva sitta och förklara sig, varför man skriver en blogg? Tycker man bloggar är ointressanta/löjliga/onödiga, så är det väl bara att låta bli? Herregud vad mycket onödig energiförbrukning det måste gå åt att kritisera bloggar....

9:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Okej, jag trodde att du inte hade visat tänderna för någon alls på 41 år... :)

9:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Konstigt det där med tänderna hörru. Tänker innte berätta någon skrämmande historia även om jag har en på lager, Det där med bloggarna e oxå skumt, jag visste inte att det tjafsades om det men skrev ändå ett inlägg om det igår. Nåja.

Fred & Kärlek

9:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det är eliten som känner rädsla för "pöbeln" som kliver in på deras territorium. När de provocerande kändisbloggarna (inga namn... ;) ) får det lite hett om öronen så ger de upp.

Vi vanliga dödliga kan lugnt blogga vidare och skita i vad "eliten" tycker! :)

11:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Oavsett när du tänker börja sluta röka så hoppas jag du grejar det!

Själv gick jag upp en himlans massa på fyra dagar i London... Men de är snart borta igen. Lite är nog dessutom muskler med tanke på hur mycket vi har gått =)

1:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hoppas tandläkarbesöket gick bra! :)

2:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

åhhh *dräggel* spenatsoppa...

Jupp ..spelade ingen roll vad alla sa om kol osv..jag blossade på..Men det var fasiken min tandis som fick mej att sluta...

Kramen...

2:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingen spenat minsann...brysselkål!!!!!!

2:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Huuuuuh....

3:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag som träffar min tandläkare regelbundet under de senase 33 åren - byter män oftare :)

4:18 em  
Blogger Humlan tycker...

Jodu, att tänder och tandkött mår mycket bättre är en stor bonus när man slutar.

Den där soppan ser god ut!

5:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Spela roll om det är KOL eller tandis som gör susen. Huvudsaken är att du slutar! :) Det kommer du inte att ångra... Jag hejar på dig!

6:08 em  
Blogger Mildamakter tycker...

inte underligt om du får ont i tänderna om du äter akvarievatten med kokt ägg, det är nog obra mat för människor kära du ;o))

6:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mildamakter: Man fiser rätt häftigt efter den soppan. :-)

Mia: Ja, det spelar ingen roll.

Humlan: Den VAR god!

Hannele: Oj då. :-)

Cian: Jag bjuder på det nästa gång.

9:45 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Skatta dig lycklig åt över 40 år utan att behöva gapa stort - och få ett ännu större hål, fast då i plånboken. Du är att gratulera! Hälsar en som nyss blev "klar" - för 35 000 spänn. Och då talar vi inte titan eller sånt tjusigt, närå, basics handlar det om, plus att jag gått regelbundet varje år på koll. Men det är något med generna också. Inte bara rökning och godis osv.

10:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Klimakteriehäxan: Jösses.... var det guld?

8:02 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Använd samma envishet du har för powerwalking och allt annat till att sluta röka och... just do it!

11:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Strumpstickan: Jag ska... minsann!

11:35 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka