.

Mamselamsen

lördag, juni 09, 2007

Släktens största galning....

..... springer snart i mål på Stockholm maraton .... förhoppningsvis iallafall.
Maraton mod
Over and out/Mamselamsen, som hejar på, lite lätt tillbakalutad i soffan

Uppdaterad.
Jessica träffade honom vid 33 km, för en halvtimme sedan och han var visst inte särskilt sliten. Hura, hurra för Karl alias "Pojken som springer omkring".

Jag är så stolt, som om det var jag som sprang.... vilket bara skulle kunna hända "över min döda kropp". Men å andra sidan springer man inte så himla fort då... så vi glömmer hela det resonemanget. :-D

Uppdaterad igen!
Hipp hipp..... för Karl! (länk)

Sluttid mod
Han gjorde det!!! Jag är fasen imponerad.... riktigt imponerad.

Och så här fräsch var han efter 33 km. Herre Gud.... nästan tre och en halv mil = härifrån till Kalmar och en bit hemåt! Hade det varit jag, hade jag legat på intensiven med dropp och hjärtlungmaskin sen länge.Marathon_01_webb

Men jag är så vansinnigt stolt över min blivande svärson, så jag överräcker via Internet... 10 liter vatten.

Vattenflaska etikett

Och jag tycker att alla som läser här, ska gå till hans blogg och säga grattis. Och nu.... nu har han gjort sitt mandomsprov, så nu får han gifta dig med min dotter. :-)

Over and out/Mamselamsen, stolt, blivande svärmor


11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

nuuu är han i mål, och jag blev helt slut bara av att titta på. :-)

6:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fy farao för att springa Stockholm Marathon i den här hettan!! Duktigt sprunget!!

Och min östad är isolerad pga av alla avstängda vägar i stan! Hade tänkt ta cykeln in idag, men det var ju bara att glömma. Varje väg där man kan cykla var avstängd. Det fick bli tunnelbanan, för bussarna går ju inte heller...

7:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jessica: Du har ju alltid varit lite vek och så. :-D

Mia: Japp, och nu tror Jessica att han ska orka med en picknic i någon av Stockholms parker. Hihi... han kommer att somna efter första glaset vin.

7:59 em  
Blogger Linda tycker...

Wow - imponerande! Men vänta nu, är de förlovade och jag vet ingenting?!

8:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Linda: Sambo!

8:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Wow! Gud så coolt :-)

8:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

jag är så impad, så jag var bara tvungen att fira med lite Rosé.... (Camilla är inte hemma.) :-)

8:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Pojken klarade picknicken medöl, bubbel och bulgursallad, men nej då, vi är inte förlovade. :-)

11:50 em  
Blogger charlie brown tycker...

Jag får väl också dementera rykten om förlovning, vill också passa på att dementera att jag skulle ha varit fräsch vid 33 kilometerspasseringen. Maraton kvalar med lätthet in på listan över jobbiga saker som jag helst undviker i framtiden. Om Mamselamsen vill springa nästa år kommer jag förstås och hejar.

7:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Charlie: GLÖM DET... jag är väl inte galen heller. :-)

8:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Charlie: Och det där med svärmor... det är bara en förhoppning. :-)

10:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka