.

Mamselamsen

tisdag, juni 12, 2007

Idag har vi myglat rejält!

Idag har Linnealoppet, eller vad det heter, gått av stapeln här i Nybro. Vi fick reda på det en timme innan start och då var det för sent att anmäla sig. Vad gör man då? Jo, man slänger på sig träningskläderna och drar ner till starten och ställer sig mitt i hopen av 12-13 hundra människor och blir osynlig.

Vissa hade nummerlappar fram och andra bak på ryggen, så om de inte skärskådade oss ordentligt när vi drog förbi, kunde ingen se att vi var "freeloaders". :-)

Men! Vi var iallafall så renhåriga, att vi inte utnyttjade vätskekontrollerna.

Jag tycker att det är så häftigt med sådana här grejor. När vi kom ner till starten, fanns det en scen med ett liveband som spelade uppvärminingsmusiken. När vi sedan rundade nere vid Pukebergsglasbruk, satt det en stor blåsorkester mitt på vägen och spelade för oss alla hurtbullar.

Nä, nu ska jag som vanligt in i duschen och försöka få bort alla intorkade saltavlagringar.

Over and out/Mamselamsen, hurtbullemyglare

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vi såg er nog ! Ni såg väldigt faktiskt ganska skyldiga ut när starten gick och ni traskade iväg =)

9:27 em  
Blogger Ivana tycker...

Det var det värsta, att planka in på ett lopp har jag aldrig hört talas om. Men det är mycket häftigare än att planka in på krogen! :)

10:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ivana: Ja, man kan ju liksom inte bli tagen.

Linus: Aj då... såg du oss? :-D

11:31 em  
Blogger Linda tycker...

Tog första steget till att bli en "mini-dig" i helgen - köpte ett par högklackade skor med leopardmönster OCH guldglans. Efter det konstaterade Sara och jag att det fattas ju faktiskt bara långa röda naglar och skrattet :)

7:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Linda: Naglarna kan du ju fixa själv. Men kommer om du och Sara kommer hem i sommar, kan du alltid titta över, så kan vi öva på skrattet tillsammans. .-D

9:33 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Hahahahaha... fuskis!

9:52 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag såg er dock inte. Trots att jag denna gån gick runt med barnvagn och därför blev varvad av de flesta.

1:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka