.

Mamselamsen

torsdag, mars 01, 2007

Om någon undrar.

Min evighetströja alltså. Hur går det med den?

Jo, så här!
Nystanliten
Jag kom underfund med att jag hade gjort hela raglanintagningen fel=inte läst beskrivningen ordentligt... så jag blev så förbannad att jag repade upp alltihop. Så nu vet jag inte vad jag ska göra med garnet... för nån jävla tröja blir det inte!

Det kanske trots är dags för de där virkade dukarna jag skrev om förut idag. Virkade akryldukar... kan det vara nått? *suckar tungt*

Over and out/Mamselamsen, sur.


Uppdaterad
Jag gjorde det där LIX-testet (läsbarhetsindex). Och bara så mycket så att Ni vet... jag skriver barnböcker här. Och utan den minsta tillstymmelse av hybris, påstår jag att jag är Er nya Astrid Lindgren på bloggen. Funderar skarpt på att skriva en nydanande bok om "Bajsa på Skomakargatan".

15 Kommentarer:

Blogger MB tycker...

Herregud, jag fick 82 som är lika med mkt svår byråkratsvenska :-(

11:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tyvärr måste jag då tala om för dig att just Astrid Lindgren enligt LIX skrev "svårare" än "vanlig" skönlitteratur. :)
Jag fick mellan 22 och 31 (jag testade fyra texter).

11:23 em  
Blogger gila tycker...

30 - 40 Lättläst, skönlitteratur, populärtidningar

Jahaja - man kanske skulle börja skriva lite skönlitteratur - vad är fullitteratur förresten?.

Vore bättre om jag hamnat på barnböcker eftersom jag roat mig med att bli farmor för andra gången idag :-))

11:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maleandro: Jag kan ge dig en snabbkurs. Använd inga ord som är längr än sju bokstäver och inga meningar längre än åtta ord.
Veronika: Kan jag väl aldrig tro. :-)
Gila: Fulliteratur tror jag är kvällstidningarna.

11:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Veronika: Jag var bara tvungen att skriva in hela första sidan av Alla vi barn i Bullerbyn.... det blev bara 12.

11:49 em  
Blogger l*eva tycker...

YES...för mig som ju numer är pensionär...och antagligen är lite seg i *kolan*...passar lättförstådda texter.

Det är väl därför jag gillar Din Blogg! *skrattar STORT*

7:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

jag skulle behöva ett par raggsockor ett förslag till garnet kanske ;-)
Kram Red

8:42 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag läser barn- och ungdomslitteratur och jag utgick från vad kurslitteraturen sa. Jag har inte gjort några egna efterforskningar. :)
Men just i Barnen i Byllerbyn är det ju Lisa 7 år som berättar, så det språket skiljer sig ganska mycket från annat Astrid skrivit. Hon har ju varit tvungen att ändra sitt språk, annars hade det ju inte verkat trovärdigt.
Men som sagt, jag har inte orkat kolla upp det hela själv.

9:44 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Prova med ett annat tröjmönster som är enklare? ge inte upp!

10:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Även jag kollade, fick mellan 28-31 så jag är kanske på rätt väg då med den bok jag skriver på, tog cirka halva boken och klämde in. Det gick på nolltid och det blev 29. Tror det är positivt :)
Ha det gott

10:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Även jag kollade, fick mellan 28-31 så jag är kanske på rätt väg då med den bok jag skriver på, tog cirka halva boken och klämde in. Det gick på nolltid och det blev 29. Tror det är positivt :)
Ha det gott

10:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Testade en text ur en lärobok och fick LIX 48. Boken ingår i en storköksutbildning. Jag handleder en normalbegåvad elev med svår dyslexi och utan handledning och tekniska hjälpmedel skulle denna utbildning var omöjlig att klara för eleven.

10:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Haha kan man göra webbtest av LIX! :) Gissa jag har gjort lix-listor på olika typer av texter under min svenska-utbildning, på grundkursen! Och så hade vi en förteckning över olika genrer som vi gick efter. Ja, det var då det. Nu läser jag på C-nivå. :) En kurskamrat räknade förresten LIX för sin textanalys i sin B-uppsats på B-kursen.

Det här är roliga grejer! :)

11:21 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Hehe - en barnboksförfattarkonkurrent! (Det ordet skulle höja LIX-talet!)

Av garnet gör du förstås en hel drös med muddar och säljer på nätet. Kolla in den här länken:
http://queenmudd.blogspot.com/

Jag har rena muddfabriken på gång.

3:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Har tröttnat!
Gagga: Menar du det på allvar? I så fall postar jag alltihop imorgon.

9:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka