.

Mamselamsen

tisdag, februari 20, 2007

Nu är det för för jäkla grått, kallt och trist. UPPDATERAD!

Det är verkligen dags för det här.... semester!
Semester
Och Gud nåde den som säger emot mig.

Jag jobbar gärna hela somrarna, bara jag kan åka iväg, när det är som värst... februari och halva mars!

Och jag har ju två svinaktigt dyra baddräkter som jag aldrig använt. Visserligen tål inte den ena vatten.... men jag kan ju alltid ligga i någon solstol med en färgglad drink i handen och bara vara snygg.

Over and out/Mamselamsen, som surfar vidare på resesidor

Uppdaterad.

Sandra skrattade åt min vattenskygga baddräkt. Och det gör jag nu också.... att jag inte kollade när jag köpte den.

Baddräkt liten

Men alla de små guldränderna som finns bland blommorna, är limmade.... förmodligen med nån vattenlöslig goja.

Så, så ser en torrdräkt ut!

14 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: Jag lovar... det är sant!

3:12 em  
Blogger Humlan tycker...

Ja, man kanske är konstig när man tar för givet att baddräkter tål vatten.. Men att vara snygg när man ligger med drinken i solstolen ska inte underskattas.

Jag behöver också sol och värme och havsluft och bra service och ...
Så jag instämmer helt med dig!

3:43 em  
Blogger turbotrollet tycker...

Wow, du är en av oss få (ja, vi verkar faktiskt vara ganska få) som faktiskt förstår det där med NÄR man ska ta semester.
Folk vill dra utomlands på sommaren, varför fårstår inte folk att sveriges sommar är kort? Man åker utomlands på våren, vintern eller hösten då förlänger man ju sommaren! x)Hallegullan, att det ska vara så svårt. Svensk sommar är underbar, varför resa ifrån den?! Tell me!

3:48 em  
Blogger Ullton tycker...

16.5 grader klarblå himmel och sol!
Vin i båda nävarna, och baguetter som trippar runt på stan.. Det är därför man ska bo i Paris så här års..

5:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Att en baddräkt inte tål vatten tyder på att den är både dyr och exklusiv och väldigt snygg!
Hur tvättar man den? Kemtvätt? Eller är det som kändisarnas galaklänningar som man bara har en gång om man inte vill hamna i söndagsbilagans dundertabbar?

6:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra. Det ÄR OK att skratta. :-D
Humlan: Vi funderar faktiskt på en tripp nånstans.... för att sedan ta nya tag.
Turbotrollet: Fråga inte mig.
Ullton: Usch usch.... vill inte höra. *sätter händerna för öronen och är skitavundsjuk*

6:16 em  
Blogger surtant tycker...

Tycker absolut ni ska ta semester, hoppas jag kan lyckas övertala min sambo till det oxå...
Vem kom på idén att göra en baddräkt som inte tål vatten? Det var nog bland det dummaste jag har hört *S*

6:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kanina: japp... från början var den skitdyr, men jag köpte den med 75% rabatt och den var ändå skitdyr.

Surtant: Ja, vi behöver verkligen någon form av nystart på våra liv.Och det är ju inte så himla lätt att göra det här.

6:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du fick mig skratta! Jag som varit deppig idag...

7:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Bra att någon blir glad i detta surväder.

7:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kanina: Med den frekvensen som jag använder badkläder, räcker den nog en hel livstid.

8:30 em  
Blogger Linda tycker...

Finns tydligen billiga resor hit de närmsta månaderna. Mina föräldrar funderar på att dyka upp snart, då det endast kostar runt 4500:- tor.

6:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Linad: Camila kör någon form av övertalning just nu. Hon säger att det finns billiga och bra resorts nere hos Er och i Santa Barbara.

Vi får se... vi får se. :-)

8:03 fm  
Blogger Eva-L tycker...

Åk till Västindien, där kan man i baddräkt bredvid poolen och dricka skojiga drinkar heeeeela dagarna. Lovely.

10:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka