.

Mamselamsen

onsdag, januari 17, 2007

Jag vill inte.... vill inte!

Men imorgon åker både den och de resterande Adventsljusstakarna.
Julen ska ut! liten
Jag föreslog att vi kunde skaffa rullgardin för fönstret bakom granen, så vi kunde ha den kvar till nästa år... utan att någon ser det. Men min kloka och visa make påstod att då är det ju inget kul till nästa jul.

OK då.... nu packas de sista julgrejorna ihop och det kommer ett bli kalt, kallt och naket.

Måste köpa massor med nya växter, lampor, ljus, gardiner och dukar.... IKEA nästa! (kanske)

Over and out/Mamselamsen, fortfarande älskare av julgrejor... trots att halva januari gått.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag vägrar att plocka bort julpyntet! Tänker ha det kvar januari ut iaf.

9:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag saknar det jag också. Glänsa får hänga med ett tag till, men för första gången på länge kändes det jobbigt att ta bort pyntet, och jag längtar efter att fixa fönsterlampor och annat som höjer mysstämningen. Men inget går upp emot allt det underbara varma julröda.

9:36 em  
Blogger Saga tycker...

Min mormor hade jämt kvar sin gran fram till sin födelsedag (vilken inföll i slutet av april) så behåll granen du ;)
Min barrade ngt grymt i år så den rök all världens väg redan innan tjugonde Knut.
Men pepparkakshuset kastade jag inte förrän igår (efter att ha petat loss alla förbaskade godisar som dottern ville spara tills på lördag).
Och adventsstjärnorna får hänga kvar ett tag till :)
Kanske till påska?!

9:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna: Jag hade den tanken också. Kanske ljusstakarna får stå kvar i tornet.
Carola: Är du säker på att vi inte är släkt? :-)
Annika: Jag låter tre ljusstakar vara kvar i allafall.

9:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

;-) JAG MED!

Det är så gott med lite julkänsla under mörka januari!

10:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Barrar inte den?

10:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kom hem i går kväll till en julpyntad lägenhet, ska plocka bort det, men i kväll lyser fortfarande granen. I morgon... kanske.
Slingorna i fönstren och eldflugeljusstaken får vara kvar, de är ju inte riktigt jul!

10:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

K.Dude: Visst är det. Jag tjuvstartade med allt... och jag har ännu inte tröttnat.

Anne-Maj: En konstgjord en, som vi dammar av varje år.

Humlan: Här gör jag så gott jag kan för att ha lite stakar kvar.

10:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den 'riktiga' adventsstjärnan och de två ljusstakarna tog jag bort idag och ersatte med annan mysbelysning. Men mina femuddiga stjärnor och mina ljusbollar får hänga kvar till 1.a februari. Nåt annat julpynt kom aldrig upp. Orkade inte bry mig... =/

10:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

påsken då? och däremellan har du faktiskt Valentin... lite rött i alla fall ;-)

11:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ibland undrar jag också :)

11:14 em  
Blogger PGW tycker...

IKEA kan nog ha lite julpyntsrea också, du kan väl passa på att bunkra till nästa år? :-)

7:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka