.

Mamselamsen

måndag, januari 08, 2007

En subjektiv recension av en bok... som blev två.

För första gången har jag blivit besviken på Arto Paasilinna. Hans sista bok "Snablar" är faktiskt skittrist.... så skittrist att jag inte orkar lyssna igenom hela.

Den känns bara som en halvtaskig kopia av "Prosten Huuskonens bestialiska betjänt". (Ett djur som också fått nästan mänskliga egenskaper)

Han, liksom Liza Marklund, borde kanske ta en rejäl skrivpaus, tills de riktigt bra idéerna poppar upp... och inte framtvingas.

Marklunds bok "Nobels testamente", var lika trist den... iallafall slutet. Den var liksom ingenting! Ska jag vara ärlig, var den så ointressant att jag redan glömt handlingen.

Over and out/Mamselamsen, som nu istället ska kasta sig över "När råttan jagar katten" av James Patterson

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag fick en bok i julklapp som jag bara inte kan lägga ifrån mej (NÄR jag väl plockar upp den)

Undantaget av Christian Jungersen

Superspännande...
Rekommenderas varmt..

12:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Måste kolla!

12:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag gillade faktiskt "Nobels testamente". FAST det störde mig att Kittens riktiga namn var Frances Houseman, som Baby i Dirty Dancing, vad var roligt med det?

5:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tyckte också NobelsTestamente var kass, urkass faktiskt. Håller med om att det verkar som om hon var tvungen att skriva något, vad som helst.

7:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tyckte också NobelsTestamente var kass, urkass faktiskt. Håller med om att det verkar som om hon var tvungen att skriva något, vad som helst.

7:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Då ska jag passa på med en liten varning: akta dig för Åskgudens son, av samme Paasilinna. DEN är usel. Men Harens år är fantastisk, liksom flera av hans andra. Nu ska jag definitivt undvika Snablar. Karlen är ojämn, det är glasklart.

11:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka