.

Mamselamsen

fredag, januari 05, 2007

Julen är över...

och det är tomt! Ungarna har åkt till sitt. Fan, jag saknar dem!!

Fast det är väl nu, som jag verkligen ska varva ner på riktigt och börja tänka... sakta... göra en sak i taget... sakta... inget får hända... inte roliga saker... inte tråkiga saker... ingenting... allt ska bara vara en underbar händelselös och grå vardag.

Jag vill bara gå i mitt lilla krypin och pyssla med det jag har lust med.... eller så gör jag ingenting alls.

Fast, jag har en djävulsk lust att börja rensa bort en massa onödiga prylar och grejor och stoppa upp dem på vinden.

Over and out/Mamselamsen, vid gott mod om än fruktansvärt lättstressad.

15 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Nu börjar jobbet med att Göra Nästan Ingenting! Öva flitigt!

10:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag försöker... imorgon har jag TVÅ projekt. Jag ska duscha och måla naglarna. Får se om jag tar en promenad på kvällen, när det är folktomt ute.

11:07 em  
Blogger Batbut tycker...

Förstår hur Du känner det, när det kryper i kroppen och man helst av allt vill starta något jätteprojekt. Rensa strumpor, barbieskor eller något annat. Bara slippa sitta still och göra ingenting.... Det är en konst som man måste öva på! Vi får väl peppa varandra *s*

11:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Släng inte för mycket! I kväll har jag letat efter ett viktig dokument från det förflutna. Jag undrar om den försvann med feng shui städning eller av misstag eller lånade jag ut den? *kilar vidare* Skit, jag mejlar till arrangören och hoppas...

Det kommer att ta TID att komma "tillbaks". Det har jag fått erfara.

Anne-Maj som orkar inte logga in!

11:19 em  
Blogger Vonkis tycker...

Lycka till med att finna lugnet! Två projekt om dagen låter helt lagomt, och lagomt är ju bäst :-)

11:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Förlåt...att jag *ler*...men projektet Duscha...känner jag så väl igen...I mig, blev DET ett projekt. Från att ha varit i stort sett i perfekt *skick*, 07.00 varje morgon...till att klockan 11.30...fortfarande sitta vid köksbordet...och försöka frammana *orken* eller *viljan*...att ta det där KLIVET in i badrummet...jag har fortfarande remenisenser...
Kan t o m idag känna en viss LUST över mitt lortiga tillstånd.
(fast hur lortig är man...egentligen?)

6:24 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Städlust är bra! Go Mamsen!

9:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Camilla är kvar i Sverige, tills på tisdag... så snart kommer hon hem till oss igen. :)

9:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Barbut: Du om någon borde veta hur svårt det är. Är du säker på att vi inte är släkt på något vis? :-)

Anne-Maj: Inte slänga... bara flytta upp på vinden.

Vonkis: Ja, sen ska jag sitta ner i en hel timme och titta på skidor eller nån annan sport... hade jag tänkt mig.

Eva: Hjärnan säger att jag är korkad men resten tycker det är skitjobbigt.

Strumpstickan: Fast.... LAGOM.... en annan dag! :-)

Jessica: Håhåhå.... Camilla och hennes sjukdomar. :-)

11:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har haft ett projekt en hel vecka, snart, diska. Här snackar vi "klättra" över berg. Funderar på att övergå till engångs grejer.

1:55 em  
Blogger Kimmie tycker...

Leta fram några bra böcker, det gör det lättare att koppla av.

5:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tänk att det ska vara så fruktansvärt svårt att göra ingenting!!? Vi är nog många som behöver träna på det... Promenad tror jag är jättebra om du nu ska göra någonting. Helst i dagsljus - det lilla som finns. Vi behöver ljuset jättemycket. Du får väl maskera dig:-)

7:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är "alltid" lika skönt när ungen ger sig iväg... Men bara i en kvart...sen saknar jag honom!!!

1:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jo, att duscha kan vara ett oöverstigligt hinder. Jag bryr mig inte så mycket för egen del, men det kan ju vara lite snällt att tänka på den man bor med... *s*
Och disk? Jodå, den finns. På diskbänken.
Dammråttorna har klonats till dammbävrar, men är så tunga att de stannar kvar i hörnen när man går förbi. De är väluppfostrade minsann =)

12:33 em  
Blogger Mette tycker...

Oh så du är tillbaka! Ja, låtsas att det är den 25:e december. Jag tycker den dagen är en så´n dag man kan tillåta sig att ligga på soffan och läsa.

2:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka