.

Mamselamsen

fredag, december 29, 2006

För Er som inte vet!

Ebba har flyttat!

Hon har flyttat ut på landet, där hon kan få gå ut och ge sorkar och möss en omgång.

Hon bor idag i ett paradis strax öster om Vissefjärda, vid vägens slut tillsammans med en av henne godkänd Chihuhua, dvärgpudel och ett par kattor

Hon trivdes aldrig riktigt som innekatt och kommer om en vecka att få gå ut och göra av med sin inneboende Skogskattenergi.

Jävligt sorgligt för oss... men har man husdjur, så måste de få komma i första hand. Och vi hade sådan vansinnig tur att vi träffade en familj som avgudar sin kattor och hundar och lägger all sin tid på dem.

Over and out/Mamselamsen, lite småledsen

10 Kommentarer:

Blogger Linda tycker...

Det är en del av familjen som flyttat ut på landet.
Någonstans är man ju förnuftig och förstår vilket som är bäst för Ebba, men självklart lämnar hon sina spår hos er. Det är aldrig någonsin lätt att skiljas från någon som är en del av en själv.

12:24 fm  
Anonymous Anonym tycker...

men är inte en svartvit liten katt väldigt ensam nu?

12:41 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Inte är såna där beslut roliga men vad gör man inte för sina älsklingar.

8:33 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lindalotta: Ja.... man saknar när hysteriskt stryker sig runt benen,

Schmut: Faktum är att det verkar som om Elsa tycker det är lugnt och skönt när ingen hoppar på henne bakifrån hela tiden.Hon låg i "sängen" som hänger på elementet nästan hela kvällen i går. Och tro det eller ej... hon satt framför TV:n i över en halvtimme igår och glodde på allt som rörde sig.

Vonkis: Nä, det är det inte... hon var ju vår lilla bebis!

10:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Lilla Ebba...Men vad hon kommer att få det bra...

Det lät ju bra att man vill vara katt och bo där själv *S*

12:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

"Det lät ju SÅ bra att"

Jag tror att risgrynsgröten har tagit över min grammatik ;P

12:40 em  
Blogger PGW tycker...

Dyster för er men bäst för Ebba, klokt av er att ni tog det beslutet ändå.

Det där med godkänd chihuahua undrar jag ... Ebba är bara lite artig i början sedan kommer den där lilla råttan åka på däng ;-)

4:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det var ett bra beslut!

PGW: Fast hon kanske tror att det är en katt.

4:38 em  
Blogger Gagga tycker...

Stackars Elsa! Hon undrar säkert vad som hänt. Min Pettson blev djupt deprimerad när han blev ensam katt o det gick över när han fick nya kompisar.
Frågan är om inte Ebba traskar hem till er så fort hon kommer ut i "friheten"

6:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej!
Jag mår alldeles utmärkt här i skogen med min nya familj, och har fullt upp med att leka med en kattleksak som är som en tunnel - den älskar jag och spinner så högt jag bara kan när jag är i den. Hunden som jag först trodde var en chihuahua, visade sig vara en dvärgpinsher som är jättesnäll och leker med mig. Likaså är toypudeln helt okej, men kungspudeln och jag håller oss lite på avstånd nu i början. Dessutom har jag fått underbara kattkompisar här, särskilt Jönsson och Tösen, dom är mina favoriter.
Ännu har jag inte vart ute och jagat några råttor, men jag har hört talas om att kattluckan är öppen, så nu ska jag bara försöka komma på hur den fungerar.
Mjau & spinn - från mig; Ebba!

5:27 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka