.

Mamselamsen

torsdag, december 28, 2006

Att alltid vara: UPPDATERAD.

- stark
- duktig
- fixar och ordnar allt
- glad och sprudlande jämt
- den som hinner allt
- den som vill hinna allt
- den som alltid vill se till att alla mår bra och är glada
- den som alltid ställer upp.

Att vara den som i princip är övermänsklig och odödlig... tja, det går ett tag (20 år sådär) sen spricker det och man måste lära sig att tänka om.

Och det är det som jag ska ägna mig åt framöver.

Det är alltså dags för Mamselamsen att vara den som kostar på sig att vara "liten" ibland och säger "jag kan inte-jag vill inte-jag orkar inte"... den som någon gång begriper att faktiskt inte allt hänger på mig.

Och det kommer att bli jävligt svårt!

Over and out/Mamselamsen, vars 2007 ska bli den stora förändringens år.



BTW!

Alla skivor utom de sista 20 beställningarna är redan på väg till Er... skickades igår. Tack vare alla förberedelser med kuvert, inbetalningskort och frimärksslickande, hade Millan nästan paketerat alla när jag kom hem från läkaren. De sista 20 beställningarna kommer Camilla att skicka idag. (En jäkla tur att hon fick 200 extra skivor från tryckeriet)

Orreforsaren och andra som missat... om man inte möter mig på stan (skivor i handväskan) så kan man ännu beställa "Better place-Tilles song" här för att få en fysisk skiva eller .... har glömt vilket ställe det är på ITunes.... måste fråga henne när hon vaknar.


Uppdaterad
De sista 25 kuverten och paketen är på väg nu. Om Posten sköter sig som de ska... ska alla ha sin skivor innan nyår.

24 Kommentarer:

Blogger Lillasnuttan tycker...

Välkommen i gänget!

9:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Spanx"!

9:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jaha du .......en till som är som jag = Syster Duktig.....jag försöker att lägga band på mej....känner verkligen för dej. Hoppas att allt ordnar sej för dej:-)

9:43 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

En mycket klok kvinna inom sjukvården sa till mig en gång...."Det är bara de som brinner som kan bli utbrända"

Det tog tid men jag lärde mig till slut...sen får man hålla koll på signaler och se till att det inte går för långt igen.

Take care!

9:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonymous: Jag tror vi är många!

LG: Snacka om att jag ska sluta brinna.... möjligtvis kan jag få glöda lite.

10:00 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag slog dövörat till för länge. Kanske hade jag kunnat kom igen om jag lyssnat och lärt...

Se nu till att du lär dig ordentligt!

10:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

humlan: Jag kommer att ta emot all hjälp som erbjuds.

10:04 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du... Man behöver inte varit sån i 20 år innan det händer. Jag har bara varit sån de senaste tre åren jag... Men jag fattade inte att jag var en 'Fröken Duktig' förrän det var för sent, och jag önskar inte min värsta ovän detta.
Det värsta är att jag nu upptäckt att min mor är på gränsen också. Och hur gör man för att stoppa henne??? Jag tror jag nådde fram till henne angående detta när vi pratade sist, men jag vet inte *suckar*

10:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Oj då kanske det ligger nåt i brevlådan när jag kommer hem
*spännande*


Höll på att råka ut för samma sak..
Är nog fortfarande på väg "in"...
men har prioreterat bort en massa saker som att leka diplomat mellan olika medlemar av släkten...

10:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har tagit till mig vad en internetkompis sa till mig - Remember to breathe!

Tror vi alla behöver ta en minut här & där & bara vara.

Krya på dig - och låt det ta sin tid, det går inte att stressa sig frisk från väggar! ;)

10:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Även jag har lutat mig en stund mot väggen. Riktigt vilsamt så här i efterhand. Därför kan jag lyfta dig med att allt det du vill kan du göra...igen...vartefter. Fast i en annan tappning än idag. Och det är inte heller så dumt.Faktiskt så trivs jag riktigt bra i den tappningen, när jag tänker efter. Lycka till och krya på dig!"Morskan"

10:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vill bara i all enkelhet säga:

Var rädd om Dig.
Men var inte RÄDD.

Stor kram till Dig.

11:17 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fattar Ni hur "knäpp" jag är just nu. När jag läser det Ni har skrivit, rinner tårarna.... och jag är inte ens ledsen... jag pallar bara ingenting just nu.

Ny journalist är på väg in hit... om två timmar... hjärtat rusar i två hundra... fast det inte ens är jag som ska bli intervjuad.

Jag ska stänga in mig i ett annat rum och titta på TV, medan han är här. Jag har ju inte med saken att göra.

11:28 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

sent vaknar syndaren..

nää.. allvarligt talat..
ta det lugnt nu mamsan..

ingen någonsin kommer att tacka dig om du kör slut på dig..
livet är nu..
och nu..
och nu..

inte sedan..
släng ut duktiga flickan..

må gott..

11:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Först vill jag säga till dig att vara rädd om dig och ta emot all hjälp som finns. Du har bara en kropp och själ.

Sen vill jag säga att det var lycka här förut när posten kom! Jag hade beställt better Place till min dotter i födelsedagspresent och hon fyller 16 idag! Hon hälsar och säger att sången är underbar!
kram Inna

ps. vad menas med löpnummer? Är det de små siffrorna i högerhörn på inbetalningskortet?

11:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inna: Ja!

Tack.... ska hälsa Millan!

11:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hejsan!
Ta´t nu riktigt lugnt och bara var! Sköt om er!
Jag fick mina cd skivor idag,har lyssnat säkert 10 gånger den blir bara bättre o bättre.
Ha ett gott slut på det gamla året.
Kram till er alla från Tina

1:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

"Mamsan": Ja, du. Tårarna rinner. Humöret åker berg och dalbana Håret ramlar av. Knäna darrar. Hjärtat dunkar. Man skriker och vrålar. Minnet försvinner. Kroppen värker av alla spänningar.Hjärnan känns som inbakad i dimma.
Bara lugn det är helt normalt och allt det där går över när man vilat ett tag. Sedan skall man "bara" lära sig hantera det. Jag har ju haft tur och ha en bra terapeut, chef och läkare. Har man det kan man komma långt."Morskan"

3:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina: Ja, jag ska ta det lugnt.... lovar!

Morskan: Precis så är det. Och det värsta är att det mesta inte syns på utsidan, utan många tror att jag är som förut. Men å andra sidan behöver ju inte alla här få reda på det hela.

Och jag ska få en terapeut... och den tänker jag "använda" rejält.

4:22 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Så skönt att du äntligen kommit till insikt. Bara det måste väl vara ett steg på väg bort från väggen. Sköt om kroppen! Och btw, det lilla skivpaketet kom idag! Man tackar och bugar. Kram!

4:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vassegó! :-)

6:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamsan: Jag har haft precis samma problem som du med "att du som ser så pigg och glad ut..." kan väl inte må dåligt. Det suger verkligen att man inte ser sjuk ut, men ger också fördelen, tycker jag, att när man väl är tillbaka och frisk är fortfarande inte folk så medvetna om vad som hänt. För det har ju aldrig "synts". Insidan känner man ju bara själv och det är ju där den stora förändringen skall ske och den har ju aldrig varit till beskådande egentligen.
Krångligt låter det. Jag hoppas du förstår vad jag menar. Lycka till med terapeuten. De är guld värda.

7:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonymous: Jag fattar precis!!!!

8:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hoppsan. "Anonymous" var "Morskan". Det kom visst inte med."Morskan"

11:52 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka