.

Mamselamsen

måndag, december 25, 2006

Idag är "träffa-alla-gamla-klasskompisar-och-dricka-vin-och snacka-skit-kvällen"

Vilket betyder att jag/vi pendlar mellan Nybro-Kalmar-Nybro-Vissefjärda-Nybro-Kalmar-Nybro-Vissefjärda-Nybro ikväll.

Det är tur att bilen är fulltankad och vi fått en massa ny musik i julklapp som ska ösa medan vi susar runt och lämpar av och plockar upp en massa fnissiga tjejer framåt nattkröken

Over and out/Mamselamsen, alldeles för snäll! :-D


Uppdaterad
En kom hem före midnatt och den andra vi halv ett.... nu kan jag gå och lägga mig och sova lugnt!

Imorgon stundar det ju mellandagsrea i Kalmar!

GOD NATT!

Over and out/Mamselamsen, inte sömnig alls egentligen







11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Shit vad kul, att få träffa gamla kompisar. Hoppas att du har trevligt.

7:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åh, det där känner jag igen. Jag har också en alldeles egen taxirörelse.

7:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina: Fast det är ungarna som träffar sina kompisar. Jag bara kör!

Panter: Du också! :-9

8:17 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Jag/ vi kör också här. Tycker det är skönast att veta att de kommer hem ordentligt. Så taxirörelser har vi lite här och där verkar det som. :-)

9:42 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Hm...min kusin från Gotland hade ett hotell i Vissefjärda en gång i tiden. Kom ihåg att jag skalade potatis som en galning där när de skulle ha lunchgäster. Jag var inte så gammal då så det kunde nog räknas som barnarbete. ;-)

9:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: Om det var Vissefjärda värdshus, så jag berätta att vi hade det stället under ett antal år också. :-)

9:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: Jaa, hur stora de än blir, så vill jag ha hem dem. Det har blivit mycke körande genom åren... men det är det värt.

10:00 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Om jag kommer ihåg det rätt så låg det två "hotell" på varsin sida om vägen? Det som min kusin hade var bara matställe, hade inga rum att hyra ut men kallades då i alla fall för "hotellet". Som du förstår är det här läääänge sen. När hade ni Vissefjärda värdshus? Är det samma hak vi talar om eller?

10:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

tack... :) trevligt att kunna ta sig hem från ute på landet, även mitt i natten...

12:45 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Skönt att du är hemma!

9:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vissefjärda hotell var ett av de hotell som vi besökte på vår bröllopsresa på 80-talet när vi åkte en runda i södra Sverige. Maken är barnfödd utanför Vissefjärda. De har den finaste kyrkan som finns där.

9:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka