.

Mamselamsen

tisdag, januari 09, 2007

Att vara barnvakt en stund.

Linus somnade som en liten gris... eller iallafall slöt han ögonen. Och jag tror inte att det var för att han var trött utan för att få stopp på mig.

Fick för mig att han tänkte: "Här gäller det att somna fort som fan, så människan slutar att skaka runt mig.... jag spyyyyyr snart"!

Jag hör genom mitt golv att han nu är rejält vaken och förmodligen snackar om hur han fick totalomkastning av inälvorna en trappa upp. :-)

Over and out/Mamselamsen, energisk barnvakt.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Du gjorde väl inte en "Hasse" va??
*orolig*

När Vilding var typ 4 månader så "busade" Maken med honom genom att kasta upp honom i luften..Jo tjena det gick jättebra tills det kom ett tak i vägen
Då höll jag på att döööö....Vildingen med...
Maken gjorde aldrig om det igen..inomhus vill säja..

12:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Nä, så stark är jag inte.... jag bara skakade lite allämnt, när jag gick omkring med honom.

1:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det räckte tydligen med att komma innanför vår dörr så började han vråla! Han saknade nog dig tror jag...

2:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det måste vara min sisu. :-)

2:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

En sån som dej skulle jag velat ha när mina telningar var små.

3:01 em  
Blogger danne tycker...

Mamselimamsen: Lagade lite mat på bloggen och insåg att ingenting vore sig likt om du inte blev inbjuden. :-) Varmt välkommen.

Hoppas du har haft det bra i jul o nyår och att 2007 kommer bli ett fantastiskt år! Best wishes önskar danne

3:16 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka