.

Mamselamsen

torsdag, november 30, 2006

Torsdag. UPPDATERAD! IGEN.

Och jag har inget mer att berätta än att jag blir bara äldre och äldre och äldre, för varje dag som går.

Även om jag så här på morgonen känner mig som en stelopererad...???.... Vandrande pinne med reumatism.

Over and out/Mamselamsen, som passerat halvvägs till hundra med råge.


Uppdaterad.
Klockan ringer... *knak-knak*.... stänger av den. Reser mig ur sängen... *gnissel-gnissel-gnissel*. Tar på mig morgonrocken... *knak-knak-knak*. Stapplar ut i köket och sätter på kaffet.... *knak-knak-knak-knak-knak-knak*. Sätter på datorn vars burk står på golvet... *braaaak*

Så låter min kropp på morgonen... hela "hårdvaran" i mig protesterar.

Men efter två koppar kaffe är jag smidig som en panter igen.

Over and out/Mamselamsen, inne på mugg ett.


Igen.
Avtvättning av ansiktet med en hand (den andra tar stöd på handfatskanten), för att inte det förnämligt dånande ryggskottebraket ska få explodera med full kraft.

Men allt går! :-)

11 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Ja du, ser lite kaffe bara så ordnar sig det mesta!

Dessutom behöver nog din kropp trippa omkring lite mer i skor liknande de du hade i förra inlägget, kroppen protesterar mot alla skandaler du traskar omkring i nu!

8:09 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Hett tips... bäddvärmare! Mjukar upp alla gamla stela delar innan man kliver ur sängen...

8:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Kaffe är en universalmedicin. Å andra sidan, det kan ett glas vin åxå vara, dock, kanske inte på morgonen.

8:19 fm  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Det är bara att bita ihop och se glad ut.

Tänk om man "vågade" ta ett par glas rött innan man stack till jobbet.

8:31 fm  
Blogger crrly tycker...

Ska man gratulera...?

1:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hälsning från en "frände" med stelhet, krumhet och sexigt struttig gång...... :)

3:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men "mjukvaran" din har inga buggar - alltid något! ;)

8:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gina: Ibland blir det något fel på hårddisken... den liksom hänger sig.

8:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Japp... det är det som är felet... för lite högklackat!
Strumpstickan: Vad är det?
Rita: Nja... rödvin innan jobbet. Då hade det nog blivit LITE för glatt på Mamsans

Tina: I´ll do my best!

Crrly: Nä vet du vad!

Ca: Så jäkla underbart att höra.

8:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tänk vad kaffe kan göra för en Panter.

6:32 fm  
Blogger crrly tycker...

Nä... bara undrade, det lät lite som om du fyllde år eller nåt.

8:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka