.

Mamselamsen

måndag, oktober 23, 2006

Jag ett jul-freak!

Julskyltningen är i full gång och jag har inte ens varit på IKEA än. Jag tror jag börjar tackla av, eller så kanske mitt högre jag anser att det är lite för tidigt och håller mig tillbaka.

På Mamsans blir det lite julpynt dagarna före skyltsöndagen. Av olika anledningar blir det inte lika mycket som vi tänkt oss från början. Lite tomtar och röda dukar ska vi väl kunna klämma ur oss.

Hemma däremot, blir det säkert som amen i kyrkan tjuvstart som vanligt. Förra året höll jag elljusstakarna släckta ända till torsdagskvällen före första Advent. Och då ska Ni veta att det tog ordentligt på krafterna att behöva se de släckta ljusstakarna i fönsterna, när jag vet hur vansinnigt mysigt det är när de är tända.

Uuiiiii....... jag vill börja!

Ungar! Skicka önskelistor!

Over and out/Mamselamsen, som ska en kopp kaffe vid årets första brasa i kakelugnen.

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Usch usch usch usch usch usch usch usch usch usch snacka om att förstöra stämmningen i förväg. Bort med julsakerna i affärerna till iallafall 1 dec. *sur*

7:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fia: I Nybro har jag inte sett en endaste liten tomte än.

7:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

DE har jag...ÖoB. *sucka*

7:53 em  
Blogger Unknown tycker...

Åhh jag är oxå julfreak..

Jag har köpt jättefina istappsbelysningar till altanen och jag kan knappt vänta att sätta upp dem...1 november blir det..då är det legalt för sånt...

Den sjungande tomten får dock vänta till 1 advent...:)

Sen tycker jag nog att IKEA var ute i tiiidigaste laget.
å andra sidan krängde mina styvisar jultidningar här för några veckor sen...

8:00 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Jag älskar julen. Tycker det är så mysigt när alla ljusstakar och stjärnor tänds till advent och lyser upp i mörkret.
I skolan läser vi julsagor och sjunger julsånger....firar Lucia och ger allt vad vi kan till dagens barn av jultraditioner. Hela december ser ut så i klassen. :)

8:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fia: jag har inte varit där på ett bra tag. Men vi har bestämt ikväll att vi åker till IKEA på lördag, efter att vi stängt Mamsans.

Vilding: Näää, det är INTE legalt 1:a november!

LG: Ja, det är mysigt och jag tycket absolut att vi ska hålla på traditionerna. För mig är grejorna INNAN jul det allra häftigaste.

8:49 em  
Blogger Bantartant tycker...

Jag gillar julförberedelserna mest, planerandet, ljusen, pysslandet, godisgörandet...

När jag var i London hade Harrods ett år öppnat sin julavdelning 25 augusti.

Jag ska till Ikea på lördag, då ska vi kolla in julen "to be"

Lillebror fyller 26 november och då brukar vi ha det adventpyntat och färdigt! Känns bra att ha det som tradition.

8:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bantartant: Absolut!

9:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag ska också till Ikea till helgen - behöver fylla på julförrådet!!
Sen blir det julpyntat från början av november - med tända ljusstakar i fönstren! Det är ju trots allt vintertid från nästa vecka... och jag ÄLSKAR skenet från julljusstakarna och juldekorationerna! Jag är en rebell!! :)

10:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva: Nämen! Jag skulle vilja men jag vågar inte... folk skulle slå ihjäl mig på stan. :-)

10:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka