.

Mamselamsen

tisdag, september 12, 2006

V A L !

Jag kunde ge mig fanken på att det var mygel med arbetslöshetssiffrorna . När jag var arbetslös förra året, jagade AF mig med blåslampa och satte mig på den ena IQ-befriade kursen efter den andra. Aldrig jag glömmer "Optimistkursen" jag sattes på. (Den som är intresserad kan ju alltid läsa vad jag skrev om hela den perioden i oktober förra året)

Något mer deprimerande får man leta efter.

Jag kan berätta att jag har också råkat ut för att de ville sätta handikappskod på mig. Och alla som träffat mig, vet ju hur kolossalt handikappad jag är. :-) Mitt största handikapp är nog min stora trut ibland... fast med åren har det blivit bättre. Jag har lärt mig att hålla truten och så gör jag som jag vill ändå.

Jag tror att de som råkar i klorna på AF och inte är tillräckligt stark, har inte en chans i livet. För är det nått ställe som kan framkalla dåligt självförtroende och dålig självkänsla..... så är det där.

Over and out/Mamselamsen, som lever efter: "Själv är bäste dräng"

11 Kommentarer:

Blogger Lillasnuttan tycker...

Vilka lögnhalsar! Fast det har man ju förstått länge.

Jag vet flera som hellre begår "seppuku" än går in i aktivitetsgarantin.

8:50 fm  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Källa: http://susning.nu/Harakiri

8:51 fm  
Blogger Andelieb tycker...

Hej på dig!

Eftersom jag för tillfället är arbetslös så roar jag mig med att botanisera bland de bloggar som Vonkis länkar till och komentera det som jag har en åsikt om.

Arbetsförmedlingens effektivitet kan man ju ifrågasätta rätt rejält. Mitt arbetssökande hade ju sett likadant ut även utan dem. Det enda de har kunnat tillföra är väl platsbanken på nätet. Sist jag var där för att träffa en handläggare fick jag höra att "det är bara att fortsätta som du gör nu" No shit, Sherlock! Det hade jag inte tänkt på...

/Andelieb (arbetslös, förkyld och grinig idag)

11:19 fm  
Blogger schmut tycker...

min AF i Malmö ville förtidspensionera mig när jag var 24. arbetsförmedlaren tyckte det skulle vara lättare än att hitta ett jobb till mig...haha

12:23 em  
Blogger schmut tycker...

inte förtidspensionera, sjukpensionera heter det.
skäl? astma och reumatisk värk.
fin pension man hade fått på det...

12:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Suck, fy farao för AF! Själv fick jag frågan på AF för några år sedan när jag hade ett stort diskbråck i ländryggen "När går det bort?". Ja du, intelligent fråga säger jag bara!

12:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

andelieb: Jag ger inte ett skit för AF som arbetsförmedlare!

Schmut: Ibland tror man inte sina öron!

4:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonymous: Tja, vad ska man säga? *suckar*

6:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fast i ett system utan rätt att säga nej
Du tillhör nu staten, dom äger dig
Valfriheten försvann med jobbet
AMS macht frei

Lurad av Arbetsförnedringen
Rövknullad av facket


Utanför samhället, en del i statistiken
Kräla för deras fötter, du ligger i skiten
Utlämnad till AMS som skiter i dig
AMS macht frei

Copyright: Folkmord

8:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jonte så himla bra! Finns den med på skivan?

9:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nope, är under konstruktion än =)
men den kommer på nästa.

10:05 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka