.

Mamselamsen

söndag, september 10, 2006

Nu ska jag lägga mig och läsa en ny bok.

Jag gav upp Camilla Läckbergs "Olycksfågeln" efter två tredjedelar av boken.

Rörigare bok får jag leta efter.

Är det inte "scener" med Dokusåparna, så är det på polisstationen eller hemma hos en polis eller hos en familj där mamman tydligen blivit mördad eller hos någon som tydligen blivit utbytt som barn.

Jag fattar ingenting... allt är en enda röra.... så jag ger upp och tar tag i Anne Holts bok "Det som aldrig sker" istället.

Over and out/Mamselamsen, som sneglar på kudden.

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tack!

Äntligen någon som håller med mig om att boken är kass.

Rätt förutsägbar också, om jag får tycka till...

7:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag läste aldrig klart den... och kommer inte att göra heller.

7:27 em  
Blogger Dakota tycker...

Mamselamsen, vad tycker du om "Det som aldrig sker" ?

7:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Har börjat ganska bra.

8:06 em  
Blogger jennypenny tycker...

Oj, nej! Jag som verkligen gillat Läckbergs tidigare böcker. Hrmm...

Anne Holt är bra! Jag kan även rekommendera "kärlekens dårar" av Joanne Harris(författaren till Choklad), den gick inte lägga ifrån sig!

9:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jebbypenny: Smaken är ju som baken... du kanske gillar den.

9:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tyckte att boken var dålig. Rörig.
Trodde att jag var ensam om att tycka det. Alla äääälskar ju hennes böcker.
Tur att det finns fler. :)

7:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har inte läst något av henne innan... så jag vet inte hur de är. Men denna VAR rörig!

8:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka