.

Mamselamsen

lördag, september 09, 2006

Nu ska jag ta upp Er tid.

Först ett pussel som sen övergår i en bildgåta.

Vad är det?

Den som först gissar rätt, kan gratis sitta och pimpla kaffe och käka kladdkaka med vispgrädde nån dag i nästa vecka på "Mamsans mums och mat".

Haha... för ingen kan ju gissa vad det är. (Syrran, Jessica och Camilla får inte svara!)

Over and out/Mamselamsen, efter tre nektariner.


Ledtråd 1 klockan 16.45
Den här grejen har 400 år på nacken.

Ledtråd 2 klockan 17.05
Den är av silver.
Har med kristendom att göra.
Ni ser baksidan på grejen

Ledtråd 3 klockan 17.33
Prästerna hade det.... och kan ha det idag, fast i annat material

10 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Jag ser ett gångjärn och nåt slags stämpel-tryck..

Pärmar för löspappersanteckningar????


Näää Jag ger upp.....

4:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Näpp! :-)

4:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hmmm...ingen aning. Gammeldags rakblad, Johann Gutenbergs första tryckplåt, en ledad yxa? Nää..har ingen aning.*ler*

4:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Feeeeel!

4:52 em  
Blogger mitt fyrverkeri tycker...

Haha, ingen risk att ditt ställe behöver bjuda bloggläsare på nåt gratis. Smart drag!

6:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

En prästkrage? Det tror jag i alla fall
ha en skön kväll med din Vulgosallad ;-)

6:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

En bibel???

6:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Inna: Välkommen på fika hos Mamsans!!!

6:47 em  
Blogger Unknown tycker...

En prästkrage??

Hahaha

Så knasiga de var förr i tiden...

Skål pårej mamsen..Jag har precis korkat upp ett grekiskt vin som var helt ok...

7:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vulding: Jag har ett glas Merlot nånstans.

7:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka