.

Mamselamsen

lördag, september 09, 2006

Hur gammal kommer jag att bli? Inte gammal om jag fortsätter så här.

Jag läser om en bok på Barometern om hur man åldras och hur man kan förebygga för tidigt åldrande.

As-kalas!

Men samtidigt som jag djupt koncentrerad läste artikeln, gjorde jag en armsträckning, som kunde ha förkortat mit liv med säkert 25 år.

Jag har under ett par dagar suttit vid mitt öppna fönster här vid datorn och rökt. Askkoppen bestod i en kaffemugg, till hälften fylld med vatten. För en stund sedan satte jag mitt kaffe vid sidan om "askkoppen".

Djup koncentration... sträcker ut armen... greppar muggen... tar en djup klunk..... Äääääää!!!!!!!!

Hela munnen full med nikotinvatten och tio fimpar!
Fimparliten
Fort som fanken ut i köket för att spotta, fräsa och skölja munnen. Skiten är ute, men tungan bränner som eld och det smakar apbajs i munnen.

Fy fan, nu ska här sluta rökas!!!!

Over and out/Mamselamsen, som vaknade till liv denna lördagsmorgon med en chock.





Om Ni vill alltså!

16 Kommentarer:

Blogger l*eva tycker...

Undras jag, om det var en MAGISK kraft i går kväll, ang RÖKNING?

Ett av mina talbara barnbarn,bad vänligen (?) att få prata med mig i telefon (hon är 5 år):
-NU klipper Du sönder ciggaretterna ,mormor! Gör det nu!
Sen väste hon, skällde och var riktigt ARG! Min argumentation räckte INTE!
Till slut hör jag henne säga:
-Nu är jag riktigt arg på dig, Nu går jag och lägger mig...KLICK!
(Samtalet kom från Österrike)
Tror att de fredagströtta föräldrarna var mig, MYCKET tacksam! *L*

8:02 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihi.... förmodligen!

8:17 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Haha..det ar Karma!

8:28 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Calua: Adekvat kausalitet allså. :-)

8:36 fm  
Blogger Nina tycker...

men ohj vilken start på lördagsmorgonen...fy vad läbbigt.

8:55 fm  
Blogger Nina tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:55 fm  
Blogger Nina tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:55 fm  
Blogger Humlan tycker...

Hmm, det var kanske det du behövde! Själv kände jag mig plötsligt väldigt äcklad av hur jag luktade och mina missfärgade naglar, blev sedan förvånad över hur lätt det var att sluta röka.
Tyvärr har jag väl lagt på mig 15 kilo sedan dess och dom är svårare att lägga av sig igen...

9:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

klart du ska sluta!! Annars får du ha en äckelburk med cigarettäckel och vatten som du tar fram och sniffar lite på ibland.

11:24 fm  
Blogger Veronika tycker...

Jag har råkat göra samma sak, fast jag inte röker. Satt och drack mellanöl och någon bestämde sig för att en ölsflaska var en bra askkopp. Det blir fler och fler tomma ölflaskor på bordet. Och så lätt är det ju inte att komma ihåg vilken man dricker ur.
Jag tycker synd om dig. Fimpar är äckligt. Speciellt i munnen på en själv.

11:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det där är en klassiker. Fattas bara lite snus i koppen också, så hade det varit klockrent.

12:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du blir inte gammal om du fortsätter röka. Så sluta genast. Det är du skyldig dina barn. Att leva så länge som möjligt.

1:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag skaaaaaaaa!

Mia: Jag trodde att jag var skyldig det mot mig själv.

2:40 em  
Blogger listoplisto tycker...

Men ååååh.... nu kräktes jag över tangentbordet. Suck.

Hörru... sluta röka va? *S*

3:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Listoplisto: Sjääälvklart. Så här kan det ju inte fortsätta.

3:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jo visst är du det... men det argumentet brukar inte bita på rökare, för det "händer ju aldrig dem". :) Men om man missköter sin hälsa som rökare gör och tänker på andra viktiga personer i ens liv så kanske man lättare inser att man inte är odödlig och att dessa gärna vill att man ska leva så länge som möjligt och behöver en.

Hoppas du lyckas! Det önskar jag dig verkligen - ett rökfritt liv! :) BÅDE för din skull och för dina barns skull. Och din mans så klart. :)

6:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka