.

Mamselamsen

lördag, september 09, 2006

Den magiska siffran tre!

Mallan skriver att siffran tre är magisk. Japp det är den!

- Jag är född den sjätte (bara att dela med två) Vad blir det? Tre!
- Jag är född i mars (tredje månaden) Tre!
- Jag är född -54 (addera siffrorna och dela med tre) Vad blir det? Tre!
- Jag har tre syskon.
- Jag har 60 handväskor. (Dela med 20) Vad blir det? Tre!
- Jag har 30 par skor. (Dela med 10) Vad blir det? Tre!
- Nästa gång vi kommer till Las Vegas ska vi gifta om oss. Och det blir gång nummer tre!
- Vi har tre datorer.
- Jag har tre par nya jeans.
- Och sist men inte minst. Jag inbillar mig att jag är tre-vlig! :-D

Så det är helt klart att siffran tre är magisk.

Over and out/Mamselamsen, som ska tre-va sig in i duschen.

3 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Den var bra, och just nu är klockan tre och jag läser ditt tredje inlägg.
Jag ser aldrig siffersamband om ingen visar dem för mig, jag har noll koll på siffror.

3:04 em  
Blogger mitt fyrverkeri tycker...

Tre-ffsäker också! =)

3:48 em  
Blogger Mallan tycker...

Grrrrrymt bra skrivet. *applåder*

5:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka