.

Mamselamsen

söndag, september 17, 2006

En av de bästa filmer jag vet....

gick alldeles nyss på TV400....."When a man loves a woman". Ojojoj.... många borde se den... även om den är en romantiserad bild av verkligheten.

Det finns en liknande film där Charlie Sheene spelar huvudrollen.

Båda filmerna handlar om alkoholism.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. 10% av Sveriges befolkning ha alkoholproblem. Runt dessa "alkoholproblem" finns 3-4-5 anhöriga som far jävligt illa (under och efter den aktiva tiden) Men stöd finns för alla över hela Sverige/världen


Det vara bara det.

Over and out/Mamselamsen, tebaks te soffan

5 Kommentarer:

Blogger Dakota tycker...

When a man loves a woman är en av mina favoritfilmer! Den är så bra.
Jag trodde det skulle bli översvämmning i biosalongen när jag såg den på bio - alla grät floder

9:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa.... och så himla aktuell... alltid.

9:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håller med om att den är bra! Och att hur mycket alkoholen påverkar vårt samhälle borde belysas mer. Tänka alla som ligger på våra sjukhus på grund av alkoholen!

12:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ma: japp... alldeles för mycket hysch-hysch!

7:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den har jag sett massor med gånger, och gråter lika mycket varje gång.

8:44 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka