.

Mamselamsen

söndag, september 17, 2006

Mina grannar under har förmodligen inte fått en blund i ögonen i natt.

Jag har hostat hela natten! Torr luft... rökhosta... fuktigt luft... allergi.... högfärd...???

Inte då! Nu känner jag värken i lungorna. En gigantisk förkylning är på väg.

Ända sedan mina halsmandlar avlägsnades, intar förkylningarna varenda liten alveol jag har.

Nu är det bara att hoppas på att jag bara blir förkyld och inte sjuk.

Over and out/Mamselamsen, som laddar med jättedoser med C-vitamin.

11 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Stackare..

Vi är oxå sjuka..Feber och muskelvärk..
Damn det gör tom ont att ta på håret..

Krya på dej...

10:12 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack!

Jag vägrar in i det längsta att bli SJUK!

10:13 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nää - du får INTE bli sjuk!!! Det är dags att börja äta Echinagard - det är kanonbra. Jag äter det så snart som jag börjar få en allra minsta känning av förkylning och den kommer genast av sej.

11:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anomymous: Jag HAR det! *rusar ut och trattar i mig*

11:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Eftersom du är rökare så blir du oftare förkyld. Inte bara halsmandlarnas fel. Och att förkylningarna går ner i lungorna är helt och hållet rökningens fel. Flimmerhåren har du rökt bort så det är bara för virusen att rusa rätt in i alveolerna.

Bara så att du vet. ;)

1:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mia: Du är f.d. rökare va?

3:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nej. Jag har aldrig rökt.

Däremot är jag dotter till en storrökare som dog i maj, 60 år gammal, pga sin rökning.

Så nu har jag ett uppdrag. Se till att alla som röker slutar, innan det är för sent. Avslöja undanflykterna och bortförklaringarna. Livet är för värdefullt för att korta ned det med tobak och dessutom må dåligt under tiden.

Det är korkat att röka. ;) Långsamt självmord.

Jag vill helt enkelt att du ska leva! :)

4:09 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag använder sk förkylningsbrus (Friggs Echinacea) och tycker att det hjälper. Många gånger har förkylningen inte brutit ut och de gånger det har brutit ut har den blivit lindrig. (undantag i somras när det gick ner i lungorna...)
Bättre än tabletterna Echinagard tycker jag, men det är min erfarenhet!

Krya på dig!

4:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Jag proppar i mig C-vitamin, "Enkinagard" och Ginseng just nu. :-D

5:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mia: Det förklarar allt:

8:36 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har bara goda avsikter. Det är för sent för pappa - men inte för dig!

Kom igen! :) Du har allt att vinna och inget att förlora på att sluta.

7:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka