.

Mamselamsen

söndag, september 17, 2006

Valdag!

Det är inte utan att jag tycker att det är lite högtidligt.
Röstkort liten 2
Snart ska vi klä oss söndagsfina och promenera bort till Balder och plocka åt oss lappar av alla som står och delar ut. In bakom skärmen... titta misstänksamt åt alla håll, så ingen ser vad jag stoppar i kuverten. Slicka... slicka... slicka! Knöggla ner alla de andra röstsedlarna i handväskan för att ta hem och bränna i kakelugnen.

Ingen.... ingen ska kunna veta vad jag röstar på.

Varför?

Mycket enkelt. Som drivande av ett pyttelitet företag i en pytteliten småstad bör man nog hålla sig väldigt opolitisk. Jag stod och diskuterade detta med en politisk aktiv igår och hon förstod mig.

Hur som helst... högtidligt känns det.

Och just denna gången är det extra viktigt att gå och rösta, för om man ska tro tidningarna, skiljer det endast 166.000 röster mellan blocken. Min röst känns inte som en "fis i rymden" denna gången.

Over and out/Mamselamsen, som kommer att stå och skrika högst av alla på barrikaderna, när jag inte är Mamsan här i Nybban längre.

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Även om min far och jag inte är helt överens i politiken så hoppas jag ändå du i hemlighet lägger din röst på honom.

9:51 fm  
Blogger Unknown tycker...

Lite spännande är det :)

Det jag tycker är jobbigt är alla människor som ska pracka på mej lappar utanför...
Vet inte hur jag ska tackla dem riktigt så hittils har jag smugit längst väggarna och lekt osynlig...

Ja idag ska jag försöka hållla mej vaken till åtminstånde halv 9 :)så att jag får se resultatet

9:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Christina: VEM är din far då?

Vilding: Jag tar av ALLA! :-)

9:58 fm  
Blogger l*eva tycker...

Jag hade försett mig i förväg... med *lappar* även i Vår Byhåla, vet ALLA, allt om Alla!
Fick t o m ta hunden med mig in...rasande rysligt TREVLIGA var de, ALLIHOP!
Fjäsk...kallar jag det för!
Men...skit samma!

10:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

eva: Jag kommer att suga åt mig... sen på måndag är det som vanligt igen. :-)

10:23 fm  
Blogger l*eva tycker...

Ja mamselamsan...man får bara HOPPAS, att det är som Vanligt på Måndag! *L*

10:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Inte den mannen du hade på bild i alla fall...men du har säkerligen stött på honom när han valtalat på torget eller så... Svårt att missa honom

11:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Christina: Ahaaa..... jag snackade med honom igår! :-)

11:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka