.

Mamselamsen

söndag, september 17, 2006

Oavsett vem som som vinner valet här i Nybro idag...

hoppas jag att alkoholtillståndsansökningarna jäkligt snart bli godkända för restaurang Chi .

En hel familj flyttar till Nybro och startar upp, för dem, ännu en asiatisk restaurang. Vi känner dem och vi vet att de är mycket seriösa.

De lämnade in sina ansökningshandlingar i februari och hela tiden har någon kommunal tjänsteman sinkat godkännandet av att få servera vin och liknande.

Händer inget snart, kommer denna familj sakta men säkert att drivas mot en ofrånkomlig konkurs.

Over and out/Mamselamsen, som fullt ut stöttar en konkurrent

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Men...av vilken anledning sinkas ansökan?! Det finns ju lagar och praxis på området. Kommunen får inte göra som de vill - de MÅSTE ge besked åt endera hållet.

3:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Om vi säger som så att alkoholtillståndsutredaren... blev förflyttat till annan plats inom kommunen för ett litet tag sedan. Behöver jag säga mer?

3:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skandal!! Om jag var dem så skulle jag JO-anmäla detta.

3:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cecilia: De är alldeles för "snälla" för det.

7:31 em  
Blogger Andelieb tycker...

Bra inlägg. Chi får bara inte försvinna härifrån. Den restaurangen är det bästa som hänt Nybro sedan....jag flyttade hit ;)

11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka