.

Mamselamsen

torsdag, augusti 24, 2006

Aldrig får man vara riktigt glad.... länge!

Jag böjer mina ledbrutna ben och börjar ösa och gräva i kattlådan. Ahh... knäna värker. Runt om mig sitter två alldeles vansinnigt intresserade kattor.

Jag öser bajskorv på bajskorv och kissklump på kissklump ner i en Willyskasse. Till slut är lådan helt... ja, nästan kliniskt ren och jag känner mig så duktig. Men jag hinner inte ens resa mig upp på mina stela ben, förrän det sitter en katt och skiter... i min rena låda!

Over and out/Mamselamsen, förnärmad

15 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Åååååh
Det är så typiskt!!!

5:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa.... jag tror de gör det på jävelskap. :-)

5:51 em  
Blogger Dakota tycker...

vore det inte underbart om kissarna kunde gå på toa och sedan spola efter sig?

jo, jag är knäpp, jag vet ;)

7:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

dakota: Vår förrförra katt satt på toastolen ibland.

7:23 em  
Blogger Dakota tycker...

hihi! katter e coola

7:35 em  
Blogger schmut tycker...

vad är det med katters bajsintresse? vår yngsta verkar tycka det är roligare än utgävningar efter fynd...eller det är kanske så hon ser det?

8:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Börjar inse vilken väluppfostrad katt vi har....förutom när hon dricker ur toastolen då förstås

8:13 em  
Blogger Humlan tycker...

Jamen, det fattaruväl... inte vill dom gå på en full toa! Den är Mycket Trevligare när den är ren och nytömd! ;-)

8:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut:När Ebba satte sig i lådan fanns inga fynd kvar!
Maleandro: Skiter inte Era kattor?

Humlan: Jamen de kunde väl väntat EN minut!

8:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mina två katter använder toastolen. Jag har tränat dem med hjälp av litterkwitter. (Finns tex på http://www.coolstuff.se/p468/LitterKwitter.html)

Det finns säkert andra smarta sätt att träna på, men detta har funkat för oss!

Maria

9:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

*gapskrattar* viss är det märkligt!

11:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maria: jag har funderat på det. Men hur får men dem att spola efter sig och fälla ner locket.

7:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rita: jag vet att du har samma problem. :-)

7:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Haha,sådär är sissarna också. ;) Typ, "ÅH,en ren potta,den måste jag genast testa!" ;)

1:50 em  
Blogger Meeri tycker...

Märkligt det där. Vår kisse brukade alltid vänta tills någon av oss andra gick på toa. Ville inte kissa själv. I GUatemala brukade gatuhundarna stå på trottoaren och vänta tills det kom en bil. Då sprang de ut i gatan och satte sig och bajsade och tittade lite belåtet på dig under tiden. Charmigt.

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka