.

Mamselamsen

onsdag, augusti 23, 2006

Många korkade affärsidéer har jag. UPPDATERAD!

Men ingen är så bra som dessa .

Framför allt killen som gjorde en hemsida med en miljon pixlar och sålde dem för en dollar styck.

Fast hallå alltså!!!!! Jag säljer hela bokstäver från min blogg fr.o.m. idag! Tänk så många pixlar Ni får då. Jag tar bara 5 spänn bokstaven. Varje såld bokstav klipps ut från bloggen och mailas över till dig. Ni behöver bara berätta vilken/vilka bokstäver Ni vill ha. Vill Ni ha 10 stycken av mina bokstäver, kan Ni få dem för det facila priset av 40 spänn. Snacka om affär!

Och jag kommer att skriva på den borttagna bokstavens plats vem som köpt den. Vid riktigt bra försäljning kommer mina inlägg att se ganska konstiga ut.

Nu får Ni ursäkta... men jag måste sätta mig och räkna hur många bokstäver jag har presterat sen jag började det här inlägget.

Hm... sådär 300 bokstäver.... gånger fem.... 1500:-

Ni kan få köpa hela detta inlägget för bara... asch, jag prutar lite.... 1400 kronor.

Det är bara att maila, så kan Ni få mitt bankgironummer. Jag levererar inga bokstäver förrän pengarna sitter på kontot.

Over and out/Mamselamsen, den ständige optimisten


Uppdaterad.
Skulle flera personer vilja ha samma bokstav, påbörjas budgivning.

Förresten! Jag har ett par riktigt snygga X på lager!


Igen!
Asch.. vad tusan! Hela bloggen är till salu.

Jag har nog presterat 3 miljoner bokstäver sen jag började. Det blir bara 15 miljoner kronor.... och då får Ni alla kommentarerna på köpet! Detta är ett riktigt "passa-på-pris"... bara så Ni vet det!

10 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

skall du inte ga o jobba snart???

9:03 fm  
Blogger Ullton tycker...

hahahaha. en sann entreprenör

9:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PÅ väg! *skrattar*

Måste bara utveckla min affärsidé lite till. Jag har ju ett liv efter Mamsans och det måste börja byggas NU! :-D

9:07 fm  
Blogger smultronpaj tycker...

bra idé. Undrar hur många som nappar. Själv är jag lite kort om stålar för tillfället...

9:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Spanade in henne vi pratade om tidigare idag på deras hemsida. Finns vissa likheter med orginalet....
Har funderat på ditt erbjudande om att köpa bokstäver med. Köper nog hellre dina mackor faktiskt!

12:57 em  
Blogger Mayumi tycker...

Hey! Jag såg bilden på din fina katt i handfatet och tänkte att den här länken kanske kan skänka ytterligare nöje :)

catsinsinks.com

2:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Galna ideér är ju ingen bristvara hos dej precis! *skrattar gott*

3:09 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Har du rättigheterna till alfabetet? Hela?

4:08 em  
Blogger Plastfarfar tycker...

Hur kan man kalla något som någon blir rik på för en "korkad" affärside? Det funkade ju för dom, i allafall.

8:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

notetur: Därför att de mest korkade idéerna brukar vara de bästa. Tänk bara på de små paraplyerna som sätts i glass med frukt... eller i drinkar. Hur korkat och lukrativt är inte det.:-)

Eller "Tamaguchi"... hur stavas det? Jättekorkat... men skitsmart affärsidé.

10:15 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka