.

Mamselamsen

söndag, juli 30, 2006

Är det bra... eller? UPPDATERAD!

Jag har under mitt liv varit med som otroligt mycket grejor. Bra... roliga... tragiska och framför allt jävligt jobbiga. (Många här har nog läst mellan raderna ibland.)

Jag känner att jag med åren har blivit så galet förhärdad, luttrad, kalkylerande och ibland kallhamrad och inte reagerar över saker längre (om det inte gäller barnen), som totalt skulle vända upp och ner på andra människors liv.

Borde inte varje människa få en livsdos av "action" och när man uppfyllt den, skulle livet få bli som en mjuk och rosa dunkudde?

Fast å andra sidan kanske det skulle vara skittrist... vad vet jag?

Over and out/Mamselamsen, som vill ha grå och händelselös vardag en bra tid framöver


Uppdaterad

Här är mitt kommande liv! Mjukt och gosigt!
rosa kudde

17 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Livet ja, de är till för att levas, man får en dos av de mesta på dess färd. Ligga på en dunkudde o där till rosa...NEJ DE tror jag skulle bli väldigt trist efter några timmar...*ler*

Variation...bäst.

Anki

11:43 fm  
Blogger Lena tycker...

Undrar jag... det tror jag inte att du skulle klara ;)

11:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Har rykt lite i trådar jag har om tänkbara slavar till din resturang. återkommer om jag får napp!

12:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Själv skulle jag GÄRNA ta den där rosa dunkudden ett tag. Variation borde väl betyda att man har lugna och behagliga perioder i livet OCKSÅ? Du får skicka en länk om du hittar kudden (för man KAN väl länka till all här i livet? LOL)

Du kan nog behöva en dos av lugn (och SVAL) vardag ett tag framöver men du tillhör nog dom som skulle tröttna i längden. Fast ROLIG action är ju att föredra framför all den där andra.

12:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

En grå enkel vardag - det är det som är livet! Tänk att få sitta ner i lugn och ro och bara glo (tänka & filosofera eller ingenting alls)! Gud va skönt.

12:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har en dunkudde med Bamse-örngott - bra för en 55+ Faktiskt ett av barnens gamla örngott som blivit jättelent (= utslitet)

12:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är nog som Ni säger... ett par veckor utan "action" skulle jag nog klara av... men sen skulle jag nog ledas ihjäl.

Men om jag hittar den rosa dunkudden, så återkommer jag.

Syrran: Helt rätt.

12:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: As-kalas!

12:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åååh! En kudde!!! *vilar mitt trött huvud mot kudden en stund*

12:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hexi: Det är ingen kudde... det är ju för tusan mitt kommande liv liv. Men vill du luta dig mot det, så är det OK. :-D

Sandra: Ett rosa liv tillsammans med en rosa radio... kan det bli bättre?

1:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

"Det som inte dödar, det härdar."(Talesätt inom ridvärlden och vården, när man försöker muntra upp någon).
Så för varje jävlighet hoppas man att man luttras lite. Men visst vore det skönt med en viss måtta på just det tråkiga. Men rosa dunkudden kanske känns härlig just för att man haft en knölig kudde innan!? Annars märker man ju ingen skillnad."Morskan"

1:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Morskan: Jag har det som motto. Går man utan bitterhet igenom en massa skit, så blir man förhoppningsfullt lite klokare/visare.

Fast just nu har jag inte lust att bli klokare/visare.

1:19 em  
Blogger l*eva tycker...

Känner igen mig, jättemycket---i det Du skriver! Kanske vi är en generation, som HUNNIT med -nästan för MYCKET?
Själv håller jag på, att LÄRA mig: att det mesta KAN vänta till i morgon!
Fast jag har fått rejäla problem med...att vistas TILLSAMMANS, med människor!
Det blev mitt *aber*, efter nära 40 år...i *Människobranchen*!

2:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror det skulle bli skittrist! Fast action i lagom dos är väl bäst. Med lite rosa dunkuddar att vila sig på emellanåt.

3:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

eva: Jag har blivit den mest osociala människan som går i ett par skor. Har liksom inget behov av människor längre.

blomma: Det är nog sant... men det som redan hänt under livet har redan prägat mitt liv.... på gott och ont... mest gott. :-)

3:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

För mycket rosa (grå) vardag är inte kul, fråga mej som har friår + att lille göbben blev sjuk just nu. Sitter hemma mest hela tiden, någon dag går bra men sen blir man tokig. Man behöver lite stimulans i livet oxå, och det får man nog inte av att bli en mjuk, gosig och rosaliknade kudde. hahaha....

4:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

DET REGNAR!!!!!!!

4:07 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka