.

Mamselamsen

tisdag, juli 18, 2006

Kontroversiellt?

Kamprad har investerat i ett företag som letar guld i Sverige. Men när de även började nosa på uran, blev det skriverier om att det är kontroversiellt.

Man kan använda uran till kärnkraft, massor med andra grejor och kärnvapen .

Jag köpte en kniv häromdagen. Den kan jag använda till att skära bröd, öppna kuvert, peta naglarna och mörda en massa människor.

Hur kontroversiell är inte jag?

Over and out/Mamselamsen, en möjlig massmördare


Förresten har vi flera sågar i källaren, bensin i tanken, hammare med tunga, tunga huvuden... för att inte snacka om alla spetsiga saxar.

10 Kommentarer:

Blogger Cornelia tycker...

I vår lilla stad har man debatterat trädgårdspolernas vara eller inte vara. "Barn kan ju drunkna!" Och vad tänker man göra åt alla obevakade sjöar och andra vattendrag? Eller vägar med bilar? eller....
Jag tror att vissa skulle vilja förbjuda alla faror som finns, utan en tanke på att man då skulle vara tvungen att förbjuda själva livet.

8:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Om man har en egen trädgård... får man inte ha pool då?

8:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Uranbrytning är smutsigt och miljöförstörande. Så det är väl självklart att det vållar debatt.

9:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Huga - du är ju riktigt läskig ju med allt det där. Får Hagamannen att blekna i jämförelse.

*Rädd för mamselamsen...*

;)

10:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Syra: Så är även kol och annat fossilt bränsle. Skillnaden är bara att fossilt bränsle garanterat är miljöförstörande.

Mia: Jag veet!:-)

5:45 em  
Blogger Cornelia tycker...

Jag tror det var hyresradhusen som inte fick ha det för hyresvärden... men jag tror de fick det sen i alla fall.

7:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu var det bara frågan om uran. Jag kan värma mig med en flaska kir istället, så för mig spelar det ingen större roll. :)

8:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Som du förstår Syra, är jag för kärnkraft... om man inte kan hitta något riktigt miljövänligt som vindkraft, solkraft och ännu mer vattenkraft... som funkar.

8:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hade det varit för några år sen så hade jag varit aktiv kärnkraftsmotståndare, men mina ideal försvinner med åren. Men visst, kärnkraft är inte så mycket mer miljövänligt om man ser till allt som händer omkring det med kärnavfall, uranbrytning, transporter och för att inte tala om säkerhetsfrågan.

9:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka