.

Mamselamsen

måndag, juli 31, 2006

Konstigt..... eller finn två fel!

Flera gånger har jag sett bilder i tidningar... i detta fallet Östran , bilder på politiker i Nybro som låter sig fotograferas.
Osolidariska politiker
Observera BMW:n i bakgrunden. En av fikets många bilar som "alltid" står parkerad på den bilfria gågatan. Det fattas bara en "rolighet" till på bilden (bilen och Davidssons rumpnedsättning) så har vi ett helt Kinderägg på. Ser Ni en till?)

Och alltid sker detta på den enda riktigt olagliga uteserveringen i Nybban. Det tycker jag är väldigt obetänksamt! Så jag är ledsen "Orreforsaren".... men en sån här grej kan göra att jag väljer ett annat parti när valet stundar.... för det är inte första gången Davidsson offentligt slår ner sin rumpa där.

Over and out/Mamselamsen, som undrar om det egentligen var värt att bekosta det antal tusenlappar det kostade att få våra tre trappsteg på uteserveringen legala, när det tydligen inte verkar nödvändigt. För Davidsson har ju på bild legitimerat att uteserveringar inte behöver tillstånd

Synd att inte vi på "Mamsans" har en "hemlig" källare där vi kan servera det ena och det andra, som inte står på den offentliga menyn en trappa upp. För i den här stan kan man tydligen göra lite som man tycker, utan att det händer något.

20 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

"Kallare" och "en trappa upp"? Hur far du ihop det?

8:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jo, uppe serveras fika och en trappa ner kan man få sig på en grogg och en starköl om man är tillräckligt snäll.

8:19 fm  
Blogger Ilva tycker...

rena rama vilda vastern i Nybban!

8:36 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihi... ja.

Men det som stör mig är alla regler tydligen inte gäller för alla. SÅ... varför vara laglig?

8:39 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Strippklubb!!!! Det vore natt!!!!!!

8:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Calua: JAAAA.... med killar!

8:49 fm  
Blogger Batbut tycker...

Men vad då? Har ni ingen svartklubb? Som öppnar när Mamsan stänger och håller på till gryningen? Men så besviken jag blev...*S*

9:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut: Vi är ALLDELES för gamla och skröpliga för att orka sånt. :-D

9:08 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ni kan spela poker i källaren!

9:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Herre Gud vilka bra förslag jag får. :-D Ska omedelbart ta upp det med Stephan

9:12 fm  
Blogger l*eva tycker...

Men Jösses, lever den där Davidsson..han höll ju på på *min tid* dvs. 25 år sen...
Åååå sitter han inte minsann på Dunderbergsgatan? Eller...

9:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du, plötsligt kom jag på nåt a propos uteserveringar. Du skrev om en kaféinnehavare som förbjudits av kommunledningen att ha vita plaststolar, för det var för simpelt. Vi var på franska Rivieran tidigare i år och i Nice kunde vi, med viss förvåning, konstatera att det gamla berömda, urfina, jättedyra Hotel Negresco hade alldeles vanliga vita plaststolar på sin fina uteservering vid fina Promenade des Anglais. Då måste man väl ändå tycka att de även kan duga på en liten sommarservering på nån sketen ort i Sverige! - Fast det kanske är bäst att ligga lågt med den här informationen, annars måste väl kommunledningen dra iväg till Nice på studiebesök och förmodligen även bo på Negresco för att riktigt kunna studera stolfrågan och då blir det dyrt. Vad tror du?

10:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Förstår ditt inlägg. Är ju själv småföretagare med allt vad fan det innebär. Detta förbaskade regelverk mm är vansinnigt. Gällande S på uteserveringen så är jag itne säker på att han är medveten om att det är ett svartbygge. Tyvärr.

11:08 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ledsen att behöva fråga men inte heter väl mannen på bilden Davidsson???

11:19 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Tar tillbaka föregående inlägg...nu ser jag...

11:22 fm  
Blogger crrly tycker...

De borde läsa Britt-Marie Citrons bok om politikerna i Motala! :)

2:15 em  
Blogger Gunilla Hjelm tycker...

Men hörrdu Mamselamsen, jag tror bestämt att det var på detta fik vi satt härom kvällen fast vi satt vid ett bord precis utanför ingången till caféet. *gör stora förskräckta ögon*

Fast jag fattade aldrig att det fanns mer en trappa ner. Typiskt att jag alltid ska missa det roliga.

Nej, allvarligt talat. Ibland undrar man om regler bara är till för vissa. Genom åren har man sett ett och annat beviljat bygglov som man kan fundera över. Själva fick vi dock avslag på vår önskan om att bygga ut hallen med en meter typ som en glasveranda. Avlaget motiverades med att det skulle ändra stilen på huset och att tillbyggnaden skulle hamna mindre än fyra meter från gatan. hmmm...skillnad på folk och folk kanske?
/Gunilla

4:05 em  
Blogger Lilla B tycker...

Hördu Mamselamsen. Vad heter ditt matställe? Om man kommer i krokarna och inte går fel, menar jag.

6:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Mamsans mums och mat"

7:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ni får ursäkta alla som kommenterat. Jag har läst men händerna orkar bara inte svara på alla ikväll.

Jag ska nu krypa till duschen och sen ska jag självdö på soffan tills jag går och lägger mig.

7:11 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka