.

Mamselamsen

söndag, juli 30, 2006

Alldeles lagom mycket action en söndag som den här. UPPDATERAD!

En liten promenad.
Svartgöl liten
och en god och framför allt mycket närande pizza.
Pizzahål liten
Finns det någon psykologiutbildad, som kan berätta lite om personligheten av en person som äter pizza på detta sättet? Kan man tolka det Freudianskt på något sätt?

Over and out/Mamselamsen, som alltid lämnar små hjul efter mig.


Uppdaterad!
Man skulle, med en god portion fantasi, tolka det som att jag petar hål(äter upp) på något som verkar fulländat från början. Och kvar blir bara ett tomt skal.

Japp, så skulle jag vilja tolka det... jag älskar att peta hål på vackra fasader.

25 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Jag brukar ochså äta fyllningen först, det är ju den som kostar pengar... men jag brukar inte lämna små hjul efter mig, efter ett tag brukar kanterna också slinka ner...

5:26 em  
Blogger Lilla B tycker...

Distansdiagnoer avråder Socialstyrelsen från. Legitimationen kan ryka. Men det ser ut som en synnerligen frisk person med god aptit!

5:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

vonkis: Jag orkade inte en smula mer.

Lill b: Med god aptit i alla fall. :-D

5:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Synd bara att Nybro inte har några pizzerior som kan ordna anständiga pizzor längre.

6:03 em  
Blogger Ilva tycker...

Jag tycker mer att det ser ut som nagon med risiga tander har atit, nagon som inte klarar av att knapra i sig det harda...

6:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

syra: Jag beställde min specialare. Räkor lök och gorgonzola. Äckligt va? :-D

Ilva:Men jag klarade av att gnaga mig från mitten och ut i allafall.:-)

6:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: Äter du upp kanterna också då?

7:00 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

jag äter pizza precis som du..
ha.. det betyder nog något bra..

7:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Brukar inte heller äta upp kanterna, men det beror bara på att jag inte orkar dom. Man vill ju peta i sej det gottaste. Fast mina kanter ligger inte så snyggt som din. Hur gör man för att det ska se ut så? Jag har typ 10 kantdelar över hela tallriken. Påminner mej förresten om min väninna (hon som är mässman) hon älskar skaldjur och när vi äter räkor så ligger hennes räkhuven snyggt och ordentligt på ena kanten av tallriken. Hon har faktiskt avslöjat hemligheten med det. Det ser inte ut som hon har ätit så mycket räkor. Och det har hon ju rätt i.

7:16 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Efter den pizza jag åt igår vill jag aldrig mer äta pizza - godare går inte att få. Jag kommer snart (i morgon eller så) att rapportera med bilder.

7:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Pizza är ju ett nödvändigt ont, men jag håller mig till hawai med kebabsås på tills någon tagit tag i eländet ;) (men jo, det lät lite suspekt)

8:04 em  
Blogger Gagga tycker...

Tror att Freud skulle säga att du längtar hem till toaringen :)

8:35 em  
Blogger Nemo tycker...

På anrika Pizzeria Napoli, Nortullsgatan 3, Uddevalla - den öppnade för 33 år sedan och är ...still running. Ja, där fanns en stamgäst som hette Pino. Han åt pizzor som du... men... när han gick, så hade han "ringen" som en gloria på huvvet...try it!

9:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Syra: Är du från Nybro? Och var fanns det bra pizzor förut?

9:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggis: Väntar otåligt.
gagga: Där har vi det! :-D
Nemo: Kan jag väl inte, då skulle jag ju förstöra frisyren.... juh!

9:23 em  
Blogger schmut tycker...

när jag var liten åt jag bara kanterna, nu äter jag bara mitten. det är antagligen en allmän mognadsgrej, som att tycka att pärllök, sardiner och rom inte är gift.

9:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Så du tror att jag har gått och blivit stor?

9:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

klart man är nybrobo. för 20 år sen tvingade mina föräldrar mig hit som femåring. Amigo hade skitfina pizzor en gång i tiden. Likaså viktoria. Men nu är det bara elände och kebabsås överallt.

10:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag som tycker kanterna är det gottigaste...

Men jag är en kantig människa, gillar pajkanter (både när det gäller matpajer och bakpajer!), ostkanter (ex brie och såna) och alla kanter. :)

10:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Syra: Nu blev jag nyfiken. Tillhör du "mitt" punkgäng?

Vem...vem är du?

Vet du vem jag är?

11:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Självklart gör jag det. Den långe fan. ;)

11:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jasssåååå.
Jag har nästan inte sovit inatt p.g.a. nyfikenhet. :-D

7:01 fm  
Blogger crrly tycker...

Vilken superäcklig pizzabild! :D Trodde att du hade hällt mjölk över den och åt den som nåt slags hetvägg à la Italia. Uähh!

2:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mycket gnäll på pizzabagarna i stan. Juventus tycker jag är outstanding.

5:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Wiseguy: Det var där vi var!

10:43 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka