.

Mamselamsen

fredag, juli 07, 2006

Internet på gott och ont.

Hur lätt är det inte att bli beroende av ett fungerande Internet. Det blev jag varse om i morse när det inte funkade. Inget bloggande, inget mailläsande, inget bloggläsande, inga tidningar… inget!
Frustrationen blev gigantisk och jag rusade in till Stephans dator… inte där heller! Jag rev och slet i alla kablar för det stod att det var någon kabel som inte var ordentligt ansluten. Jag började svära över kattorna, att de förmodligen lekt järnet med dem inatt. Men kablarna satt där de skulle. Jag rusade fram och tillbaka i lägenheten som en ovanligt yr höna… tills det slog mig….. Det fanns faktiskt en gång i livet, ett liv utan Internet och jag satte mig ner och drack kaffe i lugn och ro, hängde tvätt, plockade undan disken, pratade med Stephan (som inte heller kunde göra sitt på datorn), satt en stund på balkongen, bäddade, tömde kattlådan…..

Fattar Ni vad mycket man får gjort när Internet ligger nere?

Tack Internet, för att jag fick en ”näsknäppa” idag.

Over and out/Mamselamsen, hur effektiv som helst.

Uppdaterad
Nu funkar det igen... men nu är det för sent. :-)

Josephine! Jag fick ett mail från dig igår, men det försvann... kan du maila igen.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Åh herregud! Jag som har sån ångest för att jag ska klara mig utan Internet i 2 veckor på semestern, jisses nu fick jag hjärtklappning... :)

8:23 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Jag är stolt varje gång jag kan låta bli att slå på (med betoning på 'på') datorn när jag kommer hem.

9:28 fm  
Blogger Mette tycker...

Ja, precis så där har jag det ibland. Och jag blir också så förvånad över hur mycket man får gjort! Det är som ett helt annat liv... ett mystiskt städande liv...

10:06 fm  
Blogger Humlan tycker...

Det är nästan (NÄSTAN) så att man förstår det där med att maximera datortiden, som man gör med barnen... Fast det skulle kanske räcka med att man bestämde "inget internet före kl 18", så kunde man få massor gjort! (och sitta uppe till 02, men det gör jag ju redan...)

11:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

biggis: Jag har börjat dra ner. Jag tar en stund här nu med en kopp kaffe. Sen iväg igen.

mette: Jaa, ibland blir man verkligen förvånad.

humlan: Det är så himla lätt att fastna här och klicka och klicka....

3:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

ha ha! vilken tur att jag mejlade dig igen ändå ;-) jag sparar oftast ETT mejl från trevliga bloggare i en mailfolder döpt till "bloggare". Mycket praktiskt :-)

8:48 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka