.

Mamselamsen

måndag, juli 24, 2006

Det är inte utan att jag längtar efter vissa saker.




Jag är ingen sommarmänniska... jag gillar inte att kremera mig i solen eller bada i nån algbeklädd sjö.

Jag gillar september-oktober-november-december. Månader när "tvånget" att vara sommarlycklig och solbränd, uteaktiv, "grillfreak" äntligen är över.

Jag har aldrig fattat grejen med att all mat absolut måste grillas/brännas utomhus hela jäkla sommaren.

Dock kan jag vara utan januari och februari!

Over and out/Mamselamsen, som på lätta steg ska gå i ösregnet till jobbet.

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Oktober (senhöst) och december (julvinter) är väl ok. Men november (mitt-emellan-grått-blött-blaha)... Usch vilken meningslös månad!!

8:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: I november kan man plocka trattkantareller!!!!!

8:10 fm  
Blogger SixesAndSevens tycker...

Oktober-Februari är bäst. Hatar vår. Sommar duger.

8:48 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Håller med dig fullständigt.Jag fullkomligt älskar hösten, fram med alla femtielva ljuslyktorna och så upp i soffan och bara mys. Det är livet det.

Så måste jag få säga att jag älskar din blogg. Är inne varje dag och läser, och du kan konsten att förgylla min dag,med ditt underbara sätt att skriva på. TACK!

9:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag gillar ju inte svamp... ;)

10:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du har väl börjat köpa julklappar nu!

10:17 fm  
Blogger Jubbe tycker...

Jag är en sådan extrem person som älskar högsommar och tokvintrar....så mellan månaderna med grått o slask är inget för lilla Jubbe.

Dock håller jag med om Mamsen att i november kan det vara mysigt. Gärna strax innnan advent är det riktigt mysigt att sitta hemma i pyjamas, framför brasan, med ett glas/kopp med bgt kallt/varmt some gott o en bra platta i cd-spelaren o lap-topen i knät.

//Ha de!

1:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sixies: Vi är helt överens.

Katarina: Tack! *rodnar som en blyg viol* Jag tror att vi är jättemånga som gillar hösten bättre än sommaren.

Tss: Har absolut inte tid!

Jubbe: Japp... helt klart extrem! :-)

6:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

ösregn :-) äntlign - inte en droppe här, men väl skyfall och åskväder under lördagen + lördag natt i Bryssel och Liege. (sen blev det hett igen)

8:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag sist

8:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag gillar det mesta av årstiderna. UTOM sista delen av januari och februari. Ser alltid fram emot våren som för min del börjar 2 mars(min födelsedag). Alla årstider har sin charm, vill inte vara utan någon av dem!// "Morskan"

10:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

januari-februari OCH mars kan jag vara utan.

Hoppas det blir annorlunda nästa år eftersom jag missar större delen av hösten kanske jag inte blir trött på vintern förrän i februari? hoppas kan man ju alltid.
jag vill inte ha sommar heller iofs, om det ska vara sånt här åskväder utan att åska!

9:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

3:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

9:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka