.

Mamselamsen

fredag, juni 30, 2006

Reklam!

Dagens rätt hos "Mamsans" idag:

"Marinerad kycklingfilé med potatisgratäng och kantarellsås". Inkl: dricka, sallad, bröd, kaffe, oförskämd kock, gratis vatten till hunden, ett jäkla liv från Konsumtaket och en ständigt tjattrande Mamselams.

Välkomna... Ni som törs. :-)


Sen spelas det in musikvideo på andra sidan jorden, nu till helgen. Och sen ska hon visst.... nä visst nä. Det fick jag inte berätta än. :-D


Sen en fråga!
Någon som hört talas om det f.d. öde "hippiesamhället" som ligger mellan Nybro och Emmaboda? Fullt med gamla konstiga hus... bl.a. en pagod med halmtak. Det har visst varit ett behandlingshem en gång i tiden, som drevs av danskar. Vi har försökt få reda på var det ligger, bara för att åka dit och fotografera, men de som rår om det vill inte berätta var det ligger... vill inte ha invasion. Nån som vet... de är ju bara lilla jag som kommer med en pytteliten kamera.

Over and out/Mamselamsen, "manáschern"

11 Kommentarer:

Blogger Simon tycker...

Åh, nu blir jag tvungen att laga mat.. Fan vad gott det lät!
Förresten, bilden du har istället för den trista "blogg titeln", måste man fixa fram den i templates? Får det inte att funka :(

8:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Simon: Inte en susning! Fråga "en textmissbrukare" till höger. Hon fixade allt till mig.... för jag är en idiot på datorer. :-)

8:19 fm  
Blogger Cornelia tycker...

Ska ni ha öppet hela sommaren? Ifall man skulle ha vägarna förbi..

8:40 fm  
Blogger Unknown tycker...

Jag kommer direkt...:) gu va gott det låter...

Eller nää vafasiken..inte förrens nästa helg ju...Kan ni ha samma på menyn då?

8:40 fm  
Blogger Bantartant tycker...

Vad blir menyn i slutet av nästa vecka... ons - fre?? Det är då vi möjligen slinker in???

9:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Åååh, varför är det så långt till Nybro? Tycker dagens på Mamsans låter helt ljuvlig om man bortser från oljudet från Konsumtaket (och så har jag ingen hund).

10:19 fm  
Blogger Humlan tycker...

Inte undrapå att maten tar slut stup-i-ett! Med den menyn så måste det ju bli rusning!
Fast om man bortser från takarbete, det är ju god mat och trevlig stämning som lockar folk och ni verkar ju ha lyckats!

10:28 fm  
Blogger Mette tycker...

Åh vad det lät gott!

Hm.... hippiesamhälle.... det låter spännande...

10:33 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Låter jättegott... förutom svampen... Usch. ;)

det är ta mig sjutton svamp i allt nuförtiden. Gillar inte ju...

12:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cornelia: Heeeela sommaren!
Vilding: Vi brukar ha lite smasken på fredagarna.
Bantartant: Säkert något skitgott!
Hexi: Fast idag var det tyst!!!!
Humlan: Fast idag hade vi laddat upp... så det räcke.
Mia: Man FÅR välja bort den. :-D

6:26 em  
Blogger Vild-hallon tycker...

Det lät gott! Synd att jag är så långt bort, men nästa gång jag är i Nybro så... Jag vet ju var ni håller till eftersom jag känner staden väl.

7:20 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka