.

Mamselamsen

onsdag, juni 28, 2006

Avslutningen på en "tinnitusdag"!

Jag stänger alla fönster, då hör jag bara den jäkla blästringsmaskinen lite grand. Jag lutar mig tillbaka i soffan och inmundigar ett glas iskall Sangria.
Sangria liten
Jag ska bara smutta på den, så den räcker ända tills att helvetesmaskinen på Konsums tak tystnar för dagen. För... de måste väl för fasen sova någon gång.


Tjugo minuter senare.
Hurra! Det är tyst! Nu ska jag svepa hela skiten och hoppas på att jag inte sätter i halsen.

Over and out/Mamselamsen, oljudsallergiker nu för tiden

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jordgubbar i halsen? Nä, dom skall du njuta av! Sila ifrån det flytande så går det nog lättare. *skrattar*

7:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tuggar i mig Sangrian.

7:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Måste vara det ultimata: Äta sej onykter! Doppa vitt bröd i rött vin tycker jag är godis,, mätt blir man på köpet.

8:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Själv tar jag mina drinkar intravenöst. Snabbt och smärtfritt... Try it! Vinst varje gång :-)

8:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Rita: Det måste jag absolut prova. *springer efter lmpan*

Åsa: Tampong funkar visst också.... har jag läst någonstans

8:41 em  
Blogger Lilla B tycker...

En studentkompis sa en gång att Guiness Extra Stout var en fröjd. Mat och dryck på samma gång.

8:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

lilla b: Fast det är ju så himla beskt. Men en Corona med lime är väl nästan mat???

9:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

öronproppar? de säljer en sort i Belgien som är toppen, gjorda av bivax, de mjuknar och formar sig efter hörselgången. Bekväma (tycker jag) och effektiva.

Annars får du väl använda ett par riktiga hörselskydd och börja med teckenspråk tills vidare....

10:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Source: Jag har ätit fruktsallad heeeela kvällen.

Öronproppar: Har funderat på det.

10:53 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka