.

Mamselamsen

onsdag, juni 28, 2006

Fy fan... nu är jag skitsur!

Inte nog med att jag vaknar till den förb...de sopmaskinen varje morgon, nu håller de på att vattenblästra plåttaket på Konsum också. Jag bor ju väldigt nära och ljudnivån ligger säkert på ett par hundra decibel. (Tänk Er ljud som en sån där stor borr som gatuarbetarna har, fast dubbelt)) Sen går jag till "Mamsans", som ligger ännu närmre... och vad tror Ni det betyder? Jo, hela dagarna måste jag lyssna på detta kulspruteljud... för att inte tala om våra gäster på uteserveringen. Hur länge står de ut innan de byter place? Och hela denna veckan ska de hålla på från morgon till kväll.

De har varit här förut och då var det ännu värre, så vi ringde hälsovårdsmyndigheten då vi tyckte att det var en sanitär oägenhet. Och mycket riktigt, de fick sluta. Men inte för detta djävulska ljud, utan för att de inte skickat in ansökan om att få göra denna blästring. Och tydligen har de fått tillstånd igen, för jag och många andra har nerverna utanpå kroppen nu då ljudet ibland upphör för ett par minuter och man andas ut.... och så sätter de igång igen... om och om och om igen. Från klockan sju till klockan åtta på kvällen. Faan, snart springer jag och skär av slangen till vattnet... allt för att få tyst på det hela.

När då inte hälsovårdsnämnden bryr sig om detta psykiskt nedbrytande djävulskap, kommer jag att vara en riktig huligan idag och ha både nagellack och ringar på mig på jobbet. Pilutta Er!

Over and out/Mamselamsen, som inte brukar gnälla i första taget och som så här på morgonkvisten fick en hemsk vokabulär.

19 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

hrm hrm no comment

8:29 fm  
Blogger Cornelia tycker...

beware of the angry mother!

8:30 fm  
Blogger Unknown tycker...

Ända till klockan 8 på kvällen??Hujjeda mej..

Gå och kapa av slangen du....Och skicka en räkning till företaget för kundförlust pga oljud...

8:54 fm  
Blogger smultronpaj tycker...

men hur stort är taket egentligen???

10:19 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Fy sjutton vad jobbigt! Lider med dig. Sånt där oljud kan inte vara bra varken för öron eller nerver. Öronproppar?

10:36 fm  
Blogger Knaster tycker...

Säg det med mig: "auuuum, auuum" ;)

Nä, skämt åsido. Börjar kudnerna sina, så bör en "blästringskampanj" typ "två kokosbollar till priset av en om du lovar att försöka pricka blästringsgubbarna med den ena" eller en rabatterad dagens lunch med köttbullar och samma krav! Även om ingen faktiskt lyckas pricka terroristerna så uppskattas oftast humorn. ;)

10:38 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Aha. Jag trodde jag fått tinnitus, men det är alltså från Nybban ljudet kommer...

10:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag ställer mig och säger fyfabian!

12:22 em  
Blogger Nemo tycker...

Blästermännen - dom är utsända av någon som vill irritera dig. Detsamma gäller "Tömma-glasigloos kl 06:25-en måndagmorgon-männen" Samt "Borra-hål-i-hus-männen" alltid, hela tiden...

12:39 em  
Blogger Mette tycker...

Just nu bygger de på huset mitt emot och precis före jag gick in på din blogg tänkte jag: "Åh det här är ju ett sommartecken! Borrar och så´nt!"

Fan - jag e verkligen en "stabo". Jag har börjat springa när jag ska gå med...........

1:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ahhh..ja de e ett hemskt ljud. Kom precis hem från stan nu. Å de e så lugnt och skönt här. *ler* Å fortfarande mätt i magen e jag. =)

2:19 em  
Blogger Lilla B tycker...

Tänk så EXTRA tyst det kommer att vara när eländet upphör!

2:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag HATAR också sopmaskinen! Allvarligt talat, vi måste bo på den renaste gatan i stan!!!

Och angående blästringen, tur att jag inte började min semester denna veckan. Då hade jag blivit galen. Men ni fick väl också det fina brevet med ursäkten från företaget? =)

4:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fia, Jenny och alla Ni andra: Jag håller sakta med säkert på att förvandlas till en presumtiv massmördare.

Torsdag fredag lördag kvar! Klarar jag detta... klarar jag ALLT!

6:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och alla Ni andra förutom Jenny och Fia: Lyssna på de som bor här. Det är fullkomligt vansinne.... och de håller på fortfarande.

6:14 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Haha! Inte brukar gnälla... hmm... jag vet vad jag vet, jag...

7:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Shhhh..... *skrattar*

7:09 em  
Blogger PGW tycker...

Vad sjutton har ni öppet idag? Trodde Nybban var stängt, IKEA öppnar ju i Kalmar idag!

7:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Tro det eller ej... men det var massor med folk i Nybban idag.

7:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka