.

Mamselamsen

torsdag, maj 18, 2006

Nu är jag såphal! UPPDATERAD!

Herre Gud, vad det skvätter när man steker Amerikanska hamburgare... hela stekbordet, väggen bakom inklusive mig, är/var såphala när jag var klar. Stekbordet med omgivningar fick sig en rejäl rundvaskning efteråt (så rent har det nog aldrig varit förut). Nu är det bara jag kvar... för jag sitter här med fettprickiga glasögon. Men fyrtio, nu väl paketerade (i plast med gaffel och glas på!) och frysta hamburgare á la gigant ligger nu i frysen och väntar.

Ska snart iväg igen och baka ett gäng syltkakor. Även de á la Gigant. *hoppetihoppeti hopp*

Imorgon kommer tjejen från hälsovårdsnämnden för en slutbesiktning. Och med tanke på att Stephan gjort exakt det hon efterfrågade... och lite till, kommer hon nog att bli nöjd.... jag hoppas det ialla fall.

Och i så fall..... VÄLKOMNA på måndag!
mamsan_annons_slutlig_till_ jpeg
Text och form: Jessica Karlqvist, Adjungo Kommunikation. Alltså, min Jessica !!

Over and out/Mamsan, på väg... IGEN!

Uppdaterad.

Det slog mig en sak, när jag satt här och smörjde in mina nariga händer. Fattar Ni vilken tur jag har?

Jag/vi har en dotter som kan allt om datorer och layout. En som ge oss musik. Sen har min bästa väninna Inga-Karin två söner... en som är läkare och en som är jurist, som vi får gratiskonsultationer av. Kan man begära mer?

Det ska vara en personlig tränare i så fall. Nån som känner nån?

Kom just på att vi har ju en personlig tränare i familjen. En som gått "tusen" kurser på S.A.F.E. och jobbat med allt detta hoppande och skuttande och tvingat sin mor att skrämma hjärtat ur kroppen vid en massa skräckinjagande maskiner, för så där 8-9 år sedan. Fast just nu är hon i jäkligt dålig kondition... faktiskt sängliggande. CAMILLA , kom hem!!! Du behövs här.

32 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: Tigerkaka??? :-D

2:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Attans vilken snygg annons! Men plankstek från 69 spänn... är det möjligt? Och vad menas med från, är det olika storlek då eller?

Jag kommer så fort jag får tid. Jämrans uppsats.

Nu blev jag hungrig också.

2:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: Från betyder de andra... med lax och kycklingfilé kommer nog att kosta en tia till.

2:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va? Kan man ha olika grejer på en planka? Nu spräckte du min världsbild. Värst vad ni är innovativa därborta i förorten....

(När jag tänker efter har jag nog inte ätit plankstek sen 70-talet, då var det nog lag på vad man kunde ha på den)

2:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Känner mig nästan sugen på att komma hem och "gratisjobba" på semestern, dvs baka mängder av mumsiga kakor. "Gästbagare" kanske? :)

2:26 em  
Blogger Gagga tycker...

STORT VARMT GRATTIS!!!!
Mycket snygg annons!!!!
Kommer o mumsar i sommar :D

2:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jessica: fattar du vilken snygg annons du gjort?

2:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gratis gästbagare, emottages tacksamt! :-)

2:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hihi, när ni "hotar" med att göra era annonser i word måste man ju liksom rycka in. :)

2:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jessica: Vad fan vet vi! Vi bara "bissnissar". :-D

2:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Alltså, Cammila är ju "nästan ´" personlig tränare - åtminstone SAFE-utbildad - men jag vet inte om det räknas längre.. det kanske krävs lite aktivitet för upprätthålla tränarstatus. :)

2:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jessica: Jaa... Camilla är en personlig tränare med djävligt dålig kondis... just nu.

2:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men OK... då har jag faktiskt allt jag kan önska mig!

2:59 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Du, jag kommer så gärna och instruerar dig hur man
a) Går med stavar
b) Vilar efteråt

3:03 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Förresten du! Jag ska på körresa till glasriket nästa helg - lyssna nog om du hör nåt, då är det vi som sjunger. Jag leder spontansången i kören, önskemål?

3:04 em  
Blogger Humlan tycker...

Verkligen snygg annons! Mums&Mat låter lockande... Men att du har duktiga döttrar, behöver man väl inte tala om för dig!?

3:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Jag var rädd för det. :-)
VAR ska Ni sjunga? I Pukeberg?

3:33 em  
Blogger Unknown tycker...

Ni behöver en röris...Om det blir stopp i avloppen på mamsans :)

Fast..jag bor nog lite för långt ifrån....

3:33 em  
Blogger Ilva tycker...

wow vad fin! har du photoshoppat nu?

3:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilding: Fast Stephan är rätt bra på det... OCKSÅ!
Ilva: Inte jag... jag kan ju inte... skrev jag juh! :-)
Monica: Nä, nån Guru har vi inte. Nån som har en till övers?

4:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis!
Snyggt namn också! :)

5:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

emla: Gästbagare nångång? :-D

5:20 em  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Eh, är hamburgarna lagade i förväg och frysta? Ska dom tinas i mikron innan servering? Jag måste vara ärlig och säga att det inte låter så gott...

Ingen Amerikansk restaurang skulle någonsin få för sig något sådant.

Men hembakt ostkaka låter gott. Det var många år sen jag åt det. Jag tar det istället, tack.

6:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

David lite förstekta bara...lite yta, så de håller ihop. Vi får inte ha köttfärs liggandes rått.

7:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

personlig tränare: det finns en som heter daniel något.
är du släkt med honom kanske?
bernadotte skulle han heta snart tror jag. :-)

8:08 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Hahaha....dalig kondis eller inte...jag skulle nog kunna fa lite fart pa dig...jag kan skrika ut situps-order fran sjuksangen!!! *ler*

8:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nää, tror inte vi är släkt.... om inte nån farfarsmorfar har varit ute och vänstrat.

8:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Camilla: Va´är du vaken nu? Jag ringer... haha!

8:19 em  
Blogger Terése tycker...

Tjusig annons! Duktig dotter du har!
Tyvärr bor jag på sida av Sverige, men man vet aldrig om man har vägarna förbi.

8:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Haha, jag har kändisspottat Carl Philip ikväll, och blivit tillrättavisad av honom TVÅ gånger.. för att jag pillade på hans grejer.. det du. :)

8:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vá??? Var har du varit?

10:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du äger fett!!!

10:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka