.

Mamselamsen

onsdag, maj 17, 2006

Onsdagmorgon.

Och jag har fått reda på att "gröntöntarna" kan ta sin klimatförändring och stoppa upp nånstans där solen inte skiner.

Min far påstår att det har med höjning resp. sänkning av havsbotten i Beringssund som är orsaken till klimatförändringen. Sen var det en massa om salthalter, tyngden på vattnet och att det skiljer ca en meter i vattennivån norr om resp. söder om Beringssund.... som i så fall är ett gigantiskt vattenfall mitt ute i havet. Och beroende av hur mycket vatten som rinner genom Beringssund, förändras klimatet.

Nån som fattar?

Over and out/Mamsan, som ständigt lär sig nya saker.


Uppdaterad!
Han är nog inte helt ute och seglar

2 Kommentarer:

Blogger crrly tycker...

Men mamsan!!!! Läser ikapp för första gången på evigheter (fy skäms på mig som inte hänger med), och vad ser jag???!! Herregud!! Hur är det med Camilla och Ebba och era ryggar????


En annan fråga: Hur är Zafóns bok? Hinner du läsa alls??

8:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jo då. Vi mår alla förhållandevis bra.

Boken är lite trög i början, men blir sen lite vacker och mystisk.

8:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka