.

Mamselamsen

torsdag, maj 18, 2006

Jätteproppen Orvar.

diskpropp[1]
Lånad av: husmusen.blogg.se (Husmusen! Fick jag det?)
Det skrivs så mycket skit om Jätteproppen Orvar, vilka består av alla dessa fyrtiotalister som nu kommer på bred front, som nyblivna pensionärer. De är "rika" och är vana att få "allt". De kommer brutalt att kräva bättre sjukvård, äldreboende, service m.m... m.m.

Personligen tycker jag att det är as-kalas!!! För när jag sen som femtiotalist blir pensionär, är allt sådant "färdig-fightat" och klart. Och då kommer jag och bara glider in på en räkmacka och får allt.... fix färdigt. Det gillar jag! :-D

Sååå, bara upp på barrikaderna med Er! Själv står jag bakom hörnet och smyghejar.

Over and out/Mamsan, fyrtiotalist-fan

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ja jisses, det är kanske så det blir...jag halkar med :)

7:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bibbsan: Sure!!! Nu ska jag bara peppa syrran till att ta tag i saken... hon ska förbaske mig asfaltera min väg. :-D

7:56 fm  
Blogger Humlan tycker...

Har du också tänkt på det!!! :-D

10:56 fm  
Blogger Nemo tycker...

Kul att du har en sån påssetiv attityd... för egen del (oxå 50-talist i senare schattering) tror jag att Jätteproppen Orvar, Köttberget or whatsoever kommer att sopa rent hela buffén och endast lämna härsken räksallad, knäckebröd och lite sardelltryffel kvar på det dignande bord de nu skapar.... ack, ack... men å andra sidan... Warum sorgfellelich skrien nach morgens, wenn mann leben nur für ein Tag leben kann..

11:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Du med!

Nemo: De hinner inte ställa till det så fasligt innan jag är där. :-)

2:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

frågan är bara om servicen kommer att finnas kvar till senare generationer?......

9:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka