.

Mamselamsen

tisdag, maj 23, 2006

Ja men... det är ju röd dag på torsdag.

Det hade vi inte en aning om och då är vi tydligen lediga.... hittills har Mamsans följt affärstiderna, och det är nog bra, för på söndagar är Nybban en totalt stendöd liten stad. Oh... vad jag ska baka då... muffisar på längden och på tvären.

Orreforsaren... har du varit hos oss idag? Jag har spanat må du tro och lyssnat på röster, men nä, jag tyckte inte någon verkade bekant. Men å andra sidan, har det ju varit en och annan att lyssna på. Faktum är att jag har nog bara pausat tio minuter idag, och det är ju as-kalas!

På de här dagarna har vi lärt oss att folk i Nybban (turister och inneboende) gillar Plankstek, Amerikanska hamburgare, paj och ostkaka... förutom den vanliga "Dagens". Vart efter tiden går kommer vi att rätta vårt sortiment efter det.

Det är lite kul, för "Mamsans" ligger i ett litet-litet köpcenter. En damfrisering, en blomsteraffär, en djuraffär och så Lindex. Och den enda människan av manligt kön i detta sammelsurium är Stephan. Snacka om att han trivs, när han som tuppen i hönsgården ibland springer in till tjejerna och "fjädrar sig". Och de har verkligen fått lära sig att tonen är mycket rå men väldig hjärtlig.

Kvällsmat idag blir: Majsbröd med kycklingfilé och lite mojs. Matkontot kommer att sjunka igen till ett minimum. För att inte tala om "outfit-kontot". Noll! Varje dag, byxor, tenniströja, "skandaler" och förkläde. Nu jäklar ska här läggas på hög och när vi sen någon gång får semester igen, ska det shoppas järnet!!!

Over and out/Mamsan, höna.

20 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

det later ju som det gar over forvantan!

7:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Jaa faktiskt. Jag vet ju hur mycket det var innan vi tog över... jag pryade ju en vecka. Och då har inte Barometern gjort sitt reportage om "Mamsans" än.

7:13 em  
Blogger Humlan tycker...

Ja, det låter ju som det verkligen är full rulle... och som ni har roligt under tiden... Kan det bli bättre?!

7:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Visserligen har jag en drös med akademiska poäng, men det här är skitkul! Tänk att få betalt för att snacka skit med människor.

7:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har bara Barran varit där? Inte Östran? Måste jag få tag på en barra imorgon nu då menaru?

7:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: De har inte varit där än. Får no påminna dem. :-)

7:46 em  
Blogger Humlan tycker...

Mamsen, jag har också en drös poäng, men att ha ett eget café/butik låter lockande på mig också.

8:22 em  
Blogger Gagga tycker...

Är det "bara" du o Stephan på cafét?
Inga anställda?
Slit inte ihjäl er!

8:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga: Vi har en tjej som kommer under lunchen och hjälper oss.

8:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Jaa, det är kul!

8:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kan shoppa kläder åt dig medan du jobbar om du ger mig dina storlekar!

9:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

9:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Du skulle må då va?

9:38 em  
Blogger nb tycker...

Åhh men ni borde så klart ha öppet på torsdag just för att det är röd dag... sitter o kollar en massa ställen jag vill gå till på torsdag eftersom jag är ledig då men surprise -de är alla stängda!!

/In gold we unite

9:44 em  
Blogger schmut tycker...

den dära ostkakan låter intressant...

10:01 em  
Blogger Cornelia tycker...

Verkar kul men stressigt - klart Ni ska ha öppet på torsdag

10:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Söndagar i Nybban... lönlöst. Jag bor ju mitt i smeten och det är DÖTT!

10:25 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag ska kolla på kartan hur långt bort ifrån dig vi är när vi är i Glasriket på lördag... det står inte Nybro på färdplanen i alla fall.

10:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Mindre än två mil är det i alla fall.

10:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Härlgit att det verkar gå så bra för er! Men kan man inte få se en bild på det färdiga resultatet av ert renoverande och stylande av Mamsans?

9:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka