.

Mamselamsen

tisdag, april 04, 2006

Ojoj... vad roliga saker det händer.

Kontrakt är under utformande! Bloggblad, Gagga och Ilva, jag fick min vilja igenom. *viskar*

Och på torsdag ska jag vara på resande for igen. Åka och hälsa på min gamle far... man vet ju inte när jag får tid till det nästa gång. Sen ska jag till Uppsala och fira en nybliven jurist. Simon börjar sin vuxenkarriär nu.

Vill Ni veta vad jag köpt till honom? Jag kan berätta det nu, för jag var ändå tvungen att berätta det för I-K, så ingen annan köper likadant.

I och med att jag inte är så där himla mycket för minnessaker, så satte jag mig ner och började fundera på vad signumet för en arbetande jurist var. Och alla advokater och jurister som jag träffat har alla haft maffiga sådana här.
ortfölj liten
Och en sån fick det bli.... och handgjord är den också. Han kommer att bli den snyggaste juristen i "stada"... eller vad f..n... det är han ju redan.

Nä, nu måste jag boka tågblijetter... vill inte köra bil.

Over and out/Mamselamsen, som ska upp på vinden och ta ner min chockrosa dragväska. :-)

18 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

HURRA, HURRA åh vad jag blir glad. Jag visste det, jag visste det.... i dag verkar vara en dag när alla får som de vill....nästan....du o Bloggblad iallafall...
Hurra för er båda!!!

8:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga: Det kallas kvinnlig list. :-)

8:32 em  
Blogger PGW tycker...

Gratulerar! Väntar med spänning på rapport om fortsättningen!

Jaha och när är du i U-a?

8:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Förmodligen på lördag.... åker med Simons föräldrar dit. Till universitet???? Jag har inte så mycket koll... bara hänger på liksom.

9:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Jag berättar när allt är skrivet och klart. Men DÅ å andra sidan kommer Ni att få höra om det VARJE dag! :-)

9:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Diplomati heter det om man inte vill använda ordet kvinnlig list:-) Grattis.

9:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anne-Maj: Hihihi.... ja!

9:48 em  
Blogger Terése tycker...

Väntar med spänning på vad ni ska göra! :)

10:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

VA?!

Gissa vilka som åker till far på torsdag?

10:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tss: Jag!!!!!!!

10:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis Mams! Det ska bli urskoj att få höra mer om vad det än är ni har rott i land =)

Och jag har hängt på ditt 'upprop' mot missunsamheten. På så sätt att jag började vara stolt över mig själv och struntar i gamle Jante ;o)

11:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

NÄ!!!
Vi också!

11:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis! Så spännande det låter! Är nyfiken på att få höra mera detaljer så småningom.

11:49 em  
Blogger Bambi tycker...

Grattis, va kul!

10:44 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Skrivet och klart var det ja... jäklar vad vi kommer att bli tjatiga då!

2:42 em  
Blogger Jubbe tycker...

En sådan fin väska passar oxå för en snart färdigbakad civilekonom *blink blink*

7:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: har du redan skrivit på? Nu blir jag riktigt avundsjuk... måste snabba på maklaren

8:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jubbe: Kan jag ALDRIG tro. *skrattar*

8:12 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka