.

Mamselamsen

tisdag, april 04, 2006

Mycket missundsamt Jantesnack har det varit, men det är slut med det nu.

För nu ska vi testa oss själva och snacka om allt kul vi unnar andra.

Jag börjar med det jag skrev i kommentaren nedanför:

"Min vänninas svärson kommer efter de sista förhandlingarna att bli "såld" till ett as-kalas-lag i Europa och kommer att bo i en av världens mest underbara städer. Hurra, det är han värd"

"Jag är jätteglad över att Sladdis äntligen kan åka på långsemester, efter all kroppslig skit hon haft under det senaste åren".

"Jag blir glad varje gång någon tar hem en storvinst, när de skrapar Triss i TV".

"Jag blir glad när någon annan är glad"!


Så.... kom igen! Nu ska vi vänja oss av med de där jäkla olaterna missunsamhet och Jante. :-)


Over and out/Mamselamsen, med bara en massa vimsiga och glada tankar i skallen.

15 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Fast jag tycker just nu det är skönt att vältra mig bland dem som har motgångar...:)

1:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: *skrattar* Skulle det komma någon sån kommentar, så var det från dig. Fast jag förstår din situation just nu. Men jag håller fortfarande tummarna för dig!

1:47 em  
Blogger Jubbe tycker...

Yeah mamselamsen!!! You rock!!! Bra sagt!!!

2:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag blir också glad åt andras framgångar och tänker nog oftast att "kan dom så kan jag". Och jag blir glad när nån vinner miljoner på trisskrap i teve. Men varför envisas programledarna med att om det är en vinnare som är över 50 fråga om dom har barn och barnbarn? "Ja, jag har tre barn och åtta barnbarn" blir kanske svaret. Och då kommer kommentaren som jag kan flyga i taket för: "Ja, då är det ju många som ska vara med och dela då".

Jamen va faaan? Tänk om människan inte alls hade lust att dela med sig? Tänk om han eller hon hade egna storslagna planer på att bränna alla pengarna på egen hand? Va? Då ska man väl få göra det?

Nä, ödmjukhet ska det vara. Om man nu har en sån himlans osannolik tur att man vinner storkovan så måste man ju dela med sig till hela släkten... Dom flesta kanske vill göra det, vad vet jag, men låt för jisse namn folk bestämma det på egen hand och lova inte bort de nyvunna pengarna i direktsändning åt nån annan!

2:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lena: jag har också tänkt på det. och jag är över femtio... och jag skule leva livets glada dagar om jag vann en sjuhelsikes massa pengar. :-)

3:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lena:
Mja, det är ju ganska elakt, som att de som är 50 plus inte har drömmar att förverkliga, dock om jag vann en massa pengar så vet jag precis vad jag skulle göra. Jag skulle avsätta en del av pengarna så jag kunde köpa ett litet hus till min mamma. Och jag är 25- ;P

3:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hu, så illa jag skriver. *rodnar*

3:16 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Jag tyckte att jag bara fick glada hjärtliga reaktioner från min omgivning när jag vann bilen men jag kanske är så dum att jag inte märker att folk är missunnsamma...

3:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monica: Det var verkligen skiiitroligt. Sånt som bara inte tror ska hända en själv!

3:51 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag har aldrig vunnit pengar... och blir jätteavundsjuk när andra vinner. Speciellt de två damer jag känner här i stan som varit och skrapat Triss i tv. Båda är redan miljonärer... Missunnsam? Jag? icke...:) Bara avundsjuk. Men - jag erkänner det!

4:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Avis är OK... det blir ju jag ibland.

6:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

OM nu inte jag kan vinna miljoner så är det ok att andra gör det. Kanhända "spiller" det lite på mej också.

6:21 em  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Ok, så fort jag vunnit på lotto ska jag skriva en rad här så att alla kan glädjas med mig :-)

Jackpotten just nu 138.000.000 dollar

Any day now............

6:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

David: Fy fasen vad häftigt det vore. En svensk som kommer och snor hem hela skiten. :-)

8:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Själv glädjer jag mig gärna åt mina vänners framgångar (och för den delen främlingars glädje med om jag känner till den). Då får jag ju lite extra att glädja mig åt som inte har så mycket för egen del. Elaka människor unnar jag däremot inte FULLT lika mycket framgångar i livet. LOL

Och jag håller med om att avundsjuka inte alls behöver vara det samma som missunsamhet. Det är ju svårt i min situation att INTE bli avundsjuk på friska människor ibland t.ex men det betyder ju inte alls att jag missunnar dom deras hälsa.

11:48 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka