.

Mamselamsen

fredag, april 21, 2006

Alltså... Ni trodde väl ändå inte att vi skulle äta bidraget till tävlingen nedanför?

Levande föda i all ära, men jag föredrar faktiskt jättedöd föda, speciellt som vi åt kyckling ikväll.

Till det... hör och häpna, köpte jag pulver-bearnaise. Men eftersom min man är lite mer för det kullinariska och ville ha Choronnesås, så fick jag väl fixa det. Och vet Ni vad skillnaden är?

Jo, detta!
Ketchupliten
Man svänger ihop lite Bearnaisesås och pluttar i lite ketchup..... vips har man Choronnesås. Bra va?

Over and out/Mamselamsen, som inte sluddrar lika mycket som Bloggblad ikväll.

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag veeet. Visst är det *gott* med Choronnesås! Mums. Varför kommer jag inte ihåg det lite oftare?

9:50 em  
Blogger Fröken J tycker...

gud så sjukt. jag har aldrig hört talas om detta för ca en timme sen när min kompis berättade om det sen surfar jag in här o så är det inlägg om detta. ja jag verkar missat något skall testas!!!

9:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mammakatt: Ibland är det riktigt gott med #svinföda"

fröken j: Visst är livet konstigt ibland. :-)

10:06 em  
Blogger Bloggblad tycker...

ÖÖhhe,vadååårå? Hööörssch det ädna te nybbban?=

10:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Jaa, det snackas om dig på stan.

10:23 em  
Blogger crrly tycker...

Haha. Tänk så fel man kan ha. Men den där skalade sno... moroten blir ju ännu rödare och vackrare med lite ketchup! ;p

10:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gällande campingen. Tror inte han vill sälja egentligen. Finns ju bara en i trakterna som har så mycket pengar och det är Torsten.

11:01 em  
Blogger PGW tycker...

Den såsen låter lite skum ...

11:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sås är det bästa som finns! :-)

12:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

själv har jag bara fått i mig chips...o klockan är 01.10...Oslo,Osslo, Ossssslo!

1:12 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Orreforsaren: Vi har lagt ner det... som jag skrev förut... fel prislapp på den omsättningen.
Kapple: Är du i Oslo?
PGW: Inte då. :-)
Honken: Jag veeet! :-)
Crrly: Fast denna var helt naken... inte ens skalad! Det du.

8:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka