.

Mamselamsen

fredag, februari 24, 2006

Jag avundsjuk?

Har börjat rannsaka mig själv, om det är avundsjuka som driver mig att skriva om/göra extra reklam för Sydow eller Skugge. Jaa... man bör rannsaka sig själv ibland!

Efter tio minuter.

Jag kom fram till att jag är inte avundsjuk på det de arbetar med, men däremot är jag jäkigt avundsjuk över deras förmåga/tillfällen att kunna sälja sig själva.

Jag vill också kunna sälja mig själv!

Undrar om det skulle hjälpa om jag tatuerade in ett stort "Mamselamsen" på rygg och mage... och sen iklädd GULD-väska, streakar jag här på torget när det är torgdag.

Eller ska jag berätta för någon tidning att jag tycker att Göran Persson liknar Mohammed?

Eller ska jag starta en "Split-lista", där jag bjuder in diverse bloggare och så snackar vi skit om allt och alla?

Eller ska jag gå bärsärkargång på AF?


All reklam/uppmärksamhet är ju bra... har jag hört. :-)

Over and out/Mamselamsen, hur ödmjuk som helst. *fnissar*


Uppdaterad.
Men frågan är: "Vad tusan skulle jag göra med den uppmärksamheten?"

10 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Med tanke på dina framgångar i bloggarvärlden har du väl tagit hem många guld(!)medaljer!

Du var nyfiken på min floating... jag kan bara avslöja att Pale Green Woman den dagen fick konkurrens...

12:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Men en artikel om en Streakande Mamselamsen" skulle väl inte gå av för hackor.

Så floating var inte din grej alltså. *skrattar*

12:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

När det gäller främst Skugge åtminstone så har hon haft tur. Så är det. Hon var på rätt ställe vid rätt tidpunkt när hon fick bli krönikör på Expressen som nittonåring.

Sådan tur är det inte alla förunnat att ha! :)

12:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: *skrattar* Det skulle ju vara det.

12:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kokbok med bilder?

du skulle nog bli uppmärksammad då

:)

12:52 em  
Blogger Bantartant tycker...

Så länge man gör något gott av uppmärksamheten så kan det väl bara bli bra??

1:14 em  
Blogger schmut tycker...

jag tror mest det har att göra med hur de utnyttjar sina kontakter och ustrålar självsäkerhet. ingen självrannsakan, bara rätt på. skugge är ju en bulldozer och inte många tjejer i media är det, så självklart vinner hon plats.

själv har jag alltid haft svårt att värdera mina egenskaper högre än andras och därför kan jag aldrig sno plats från någon annan. fast det är inget som jag stör mig så mycket på, även om jag aldrig blir den hetaste kocken eller fotografen, så sover jag ganska gott om natten

1:18 em  
Blogger PGW tycker...

Bloggblad, välkommen till den blekgröna klubben ;-)

1:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

ragga framtida kunder till ert pensionat "Golden Mama" förstås!!!
Go Mamsen, go! ;)

6:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja... eller vad det nu blir. :-)

7:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka