.

Mamselamsen

fredag, oktober 28, 2005

NÄÄÄ.... igen!

Tadamtadam.... fredag och "fuldag"
Datormys liten
-Ska snart iväg och träffa min lekkamrater. Det måste firas!
-Ebba ligger för gångs skull stilla och sover. Det måste firas!
-Solen skiner. Det måste firas!
-Passerat ett ganska jämt tal på räknaren. Det måste firas!
-"Pyssligheterna" är slut. Det måste firas!
-Jag har ont INNE i halsen och förmodligen överlever. Det måste firas!
-Stieg Larsson (se nedan) är bättre än väntat i sängen. Det måste firas!

Hajja! Jag låter som värsta alkisen.

Men nu ska jag dra på mig något GULDIGT och gå till Juventus.

Over and out/Mamsetramsan

14 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Det låter som i studentkorridoren på 70-talet, då firade vi - förutom självklara dagar - även fastrars och mostrars födelsedagar...

3:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är det som kallas att sätta GULD-kant på tillvaron. *skrattar*

3:26 em  
Blogger PGW tycker...

I vår korridor hade vi även den märkliga smörfesten då vi firade till minne av bregottpaketet som vara kvar i kylen i ett år utan att ändra utseende ...

4:09 em  
Blogger Morgondimma tycker...

Vi firar om vi så bara känner någon som heter som dagens namn.

4:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min dator verkar fungera i dag, det ska jag fira. Men startar den om sig (lite då och då) utan förvarning som den har gjort nu en dryg vecka, ja då blir det en ny nästa vecka.
Ett glas rött är ju inte fel...

6:10 em  
Blogger Batbut tycker...

Det är fredag, det ska också firas! Och så kan Du fira att Du ska fira, för då kan Du alltid fira. Hängde Du med? *s*

6:48 em  
Blogger Gagga tycker...

Det firas lite varstans. Själv firar jag att jag har haft den bästa dagen på länge.
Var försiktig med din hals så att vi kan prata o leva loppan i Sthlm den 19 nov.. Har du anmält dig? Ser inte ditt namn på listan. Men ser din dotters namn.
Du kanske är specialinbjuden o sitter i nån panel? Blir inte förvånad.

7:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skål! ;)

(själv kommer jag på min höjd ta en slurk host medicin ;()

7:57 em  
Blogger anna tycker...

skål....jag firar imorron jag...med dunder och bång...

9:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Verkar bli en mysig fredag! Ha det så bra!!

9:35 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Men HALLÅÅÅÅ Mamsen - inte ett inlägg på flera timmar? Var ÄÄÄÄÄR du?

Låter som om det skulle löna sig att flytta till korridor igen... hos familjen Bloggblad firas möjligen att det stormat så alla löv försvinner av sig själva...

11:05 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag firar att min dator fungerar igen (men inte routern...), datorförbindelsen med yttervärlden har varit ur funktion största delen av dagen.

11:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad! Jag FRIIIIAR!!! Och nu... hopp i säng *full och galen*

D:

12:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eller .... menar FIIIIREAR! *hick*

12:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka