.

Mamselamsen

fredag, oktober 28, 2005

"Jag ska gå.........

jag ska ... GÅ... JAG SKA GÅ"! *stampar med foten* "För jag vill HA tårta"!

Syrran höll på att skrämma livet ur mig igår. Hon sa att det kunde vara en inflammation i något stort blodkärl på halsen. Och det är farliga grejor det. Så, när jag vaknade med äkta halsont idag, blev jag skitglad. Jag har fått en helt ordinär förkylning.

Stannar alltså inte hemma. Jag kan kokonga i sängen hela helgen om det ska vara nödvändigt... men inte idag. Fasen... tårta och middag med "dagisbarnen" kan jag ju inte "banga" på.

Så nu är frågan, vad ska jag ha på mig? Min lilla "rosenknoppsklänning, vita kortstrumpor och "knäppeskorna". För det hade jag på min första examen när jag var sju och då vara jag så fin. Nä, lite för kallt. Det blir mina R.R.-jeans med någon mysigt tröja... OBS!... som går upp i halsen!
Värktablett liten
Tar en och annan sån här idag!

Over and out/Mamselamsen, jätteglad.

Hmm... nu slog det mig att mina värktabletter idag och konjaken i går har bara bytt plats. Undrar vad det betyder?

8 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

jag undrade precis vad det var for tabletter dar i bakgrunden bakom konjaken...du laste mina tankar. men ar inte de valdigt starka o farliga de dar???

7:40 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

7:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Joo... säkert! Men jag gillar att leva farligt. *ler*

Ärligt! Nä, dom är inte så farliga. Har köpt dom på ett helt vanligt Target i L.A.

7:46 fm  
Blogger Ilva tycker...

ok da behover jag inte oroa mig da...mer an vanligt alltsa...

8:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihihi.... jo!

8:08 fm  
Blogger Humlan tycker...

Undrade också om tabletterna, om du hade något bra tips... men det är ganska långt till LA...
Du mår säkert lite bättre av tårta och annat gott!
Krya på dig!!!

11:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette! Gör det...NU!

11:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

humlan! Tack!

11:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka