.

Mamselamsen

torsdag, september 01, 2005

God Natt!

Nu ska jag sova sista natten i huset. Flyttgubbarna kommer klockan sju i morgon bitti. *gäspar stort*

I natt får jag sjunga mig till sömns, för jag har inget att läsa. Det får bli låten jag sjöng för ungarna när de var små änglar.

"När Trollmor har lagt
de elva små trollen
och bundit fast dem i svansen.
Då sjunger hon sakta
för elva små trollen
de vackratse ord hon känner.

O ajajajajaj buff
O ajajajajaj buff.
O ajajajaj buff buff
O ajajajaj buff""

*snarkar*

Over and out/Mamselamsen som redan sover

50 Kommentarer:

Blogger Batbut tycker...

Suss gott och lycka till i nya hemmet! C U later babe

10:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sov så gott. lycka till med flytten!

10:28 em  
Blogger anna tycker...

sov gott...ser fram emot rapporter från nya hemmet!

10:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa... och Ebba! Hon kommer på söndagkväll.

10:48 em  
Blogger Gagga tycker...

Lycka till! Nu vet jag var du finns! Med utsikt mot järnvägen.

7:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Lycka till med flytten! Och Ebba, såklart! Måste bara fråga, har ni hyrt flyttgubbar? Vi har ju flytt i faggorna också och jag bara hatar själva flytten...

9:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

!! Den där sången hade jag helt glömt av! Blev extremt nostalgisk nu... :)
Lycka till med flytten!

10:43 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Lycka till med flytten.....och krama Ebba från mig.....Och för guds skull....dröj inte för länge med att koppla upp dig igen.....har redan abstinensbehov.....sitter här och vaggar på min stol medan jag muttrar mamsen,mamsen i ngt slags trans.....

11:54 fm  
Blogger Sallin tycker...

Hoppas att flytten går smidigt och fort och att inget går sönder.
Vad mysigt med en kattunge! Trots hunden saknar jag och definitivt ungarna en katt. Det är sju år sedan den sista katten vi hade dog.

1:19 em  
Blogger Jenny tycker...

Flytta är vidrigt. Tänker på dig din stackare. Lycka till!

3:45 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Har hon inte flyttat klart snart?! *suckar*

5:56 em  
Blogger PGW tycker...

Kom tillbaka nu!!

6:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ska det ta så lång tid att flytta en dator?!? Flyttgubbarna tar väl resten, så det är väl bara att ta datorn under armen och ta sig till nya lägenheten och plugg in den...

Har just lärt mig att det finns någon översättningstjänst på nätet, översätter från svenska till engelska (gissa var jag läst det...) tänk vad man lär sig på bloggandet! Stackars lilla Calua! Hoppas han var intresserad av musiken också!

6:17 em  
Blogger Gagga tycker...

Jaså du har annat för dig idag?

8:20 em  
Blogger Batbut tycker...

skit i att packa upp, plugga in sladdarna och kom tbx! Pronto tack!

10:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Miss U Already.

Diggar Trollmorsången :)

Lycka till med flytten och allt!

10:50 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Får du inte flyttångest? Det brukar jag få tiden mellan att allt är nerpackat och innan det är uppackat. Jag har flyttat 20 ggr så jag har en viss erfarenhet...

10:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lycka till, och var rädd om Helge! ( Älgen, alltså )

8:51 fm  
Blogger PGW tycker...

Lycka till och se till att tappa Helge ... "ojdå han gick visst sönder, tja det är väl bara att kasta dä"

;-)

10:50 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Har du inte snart kontakt med nätet,,,, Vart har du flyttat egentligen? HALLÅÅÅÅ

3:33 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

kom tillbaka nu mamselamsen.. packa upp kartongerna kan du göra sen.. eller så kan nån annan göra det..

5:41 em  
Blogger Gagga tycker...

Har inte Stephan fått upp dig ur banankartongen än? För du blev väl packad?

9:17 em  
Blogger Batbut tycker...

nu tror jag Mamselamsen darrar av abstinens *s*. Stackars Stephen ligger och pluggar kontakter så han svettas, Mamse står över med piskan och väser: sätt igång datorn för i helvete! Jag SKA BLOGGA NU! Eller vad tror ni? *S*

9:33 em  
Blogger PGW tycker...

Jag misstänker att Telia inte har uppfört sig ...

9:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack för mig. Nu slutar jag blogga.

/Mamselamsen

12:25 em  
Blogger Gagga tycker...

Vad i......? Du behagar skämta!?

12:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men hallå.....vad händer???? Du kan ju inte bara sluta sådär????
MAMSEN!!!!!!

Jag hoppas det är ett skämt.....annars blir jag superdeppig :-((

12:57 em  
Blogger Batbut tycker...

Mamse, bloggen behöver Dig. Vad har hänt? Har vi sårat Dig? Snälla, talk to us!

1:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jo, jag slutar nu. Nu orkar jag inte mer. Lycka till alla mina sötnosar och fan.

/Mamselamsen

1:30 em  
Blogger Batbut tycker...

mamse, mailat Dig om Du orkar

1:32 em  
Blogger Ilva tycker...

Men mamse, vi blir ju sa oroliga om du gor sa har!! O sa vill vi ju hjalpa om det gar...

1:43 em  
Blogger Gagga tycker...

Jag tror faktiskt inte att du skämtar nu. Du är helt slutkörd.
Hör gärna av dig om du vill o orkar. Tror du har min mailadress.
Kram!

1:48 em  
Blogger Batbut tycker...

Sista och sedan inget mer tjatat från mig: ta hand om Dig Mamse. Vi finns här när och om Du kommer igen. Och Du är med oss alltid, även när Du inte är här! Sköt om Dig!

2:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jo, kanske är det bäst att Du slutar Mamsen. Du har ju "tappat" mycket av din skrivförmåga på senaste tiden. Bra att du lämnar plats åt andra bloggare.

Som lyckligagrodan sa om dig: "Mamsen är trist nu"

2:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nä, batbut! Trist kanske hon är, men inte tristare än Anica Tiger!

2:42 em  
Blogger Batbut tycker...

ursäkta men nu blir jag förbannad! Ngn skriver i mitt namn; det sista batbut inlägget är INTE jag! Definitivt inte jag, ngn har kraschat in här. Och jag tror inte heller att grodan sagt ngt negativt! Fy fan vad lågt!

2:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha !

2:52 em  
Blogger Batbut tycker...

Hur roligt är det Piraten? Barnsligt och fånigt kan jag gå med på, töntigt och löjligt också. T o m patetiskt! Men roligt? Njae, inte om man har fler än 2 friska celler

2:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hur i hlvete på ren svenska kan man tycka det är roligt att lämna kommentarer i andras namn???? Snacka om att vara patetiska....men jag förmodar att det är ngn som inte har så mkt att komma med i intelligensväg.....Och Piraten tycks vara en smula retarderad.....

3:08 em  
Blogger Batbut tycker...

Alex, retarded var ett bra uttryck. Men en smula var väl ett understatement *s*

3:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men nu börjar jag undra lite....ifall det är ngn som lämnar kommentarer i andras namn....kan han då inte också gjort det som Mamsen här bland kommentarerna....för varför skulle Mamsen bara säga att hon slutar i en kommentar....och inte förklara i ett inlägg.....det är inte likt henne....eller??? Och eftersom alla tog det mkt allvarligt så var idioten som skiver i andras namn tvungen att göra det mer iögonfallande....för att märkas....alltså lämna kommentare i fler namn......För om Mamsen har datorn ikopplad visst sjutton skulle hon säga adjö på ett bättre sätt??? Än bara en kommentar bland många i sin egen blogg.....

3:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ni kan vara lugna, kommer inte att störa Er mer. Ville bara se hur anonymiteten är både negativ och positiv i denna nya värld.

Statement: Mamselemamsen slutar inte blogga! . Det var jag som utsåg henne till trådstartare av detta elaka experiment.

Lycka till i framtiden

3:27 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Så lågt, Piraten! Fy sjutton att inte ha något eget liv... Det är i klass med spammande. Skittråkigt!

5:22 em  
Blogger Gagga tycker...

FY FAEN! Nu tror jaja att jag smäller av. Det är inte bara Batbut som fått låna sitt namn till denna jävla förbannade PIRAT! Den förra Gaggakommentaren är heller inte min
Kl. 2.42 satt jag vid mitt köksbord o åt middag med Bosse o mina gamla föräldrar som inte varit här sen påsk.
Och varför skulle jag jävlas med Mamsan. Hon är ju en av dem jag har allra roligast med. Nu törs jag inte skriva fler kommentarer nånstans. Ser ni nån skriven efter det här i mitt namn så är det inte jag.
Förstår att någon är avundsjuk på att vi har så roligt.

6:03 em  
Blogger Gagga tycker...

PS. kollade nu om det skulle dyka upp papperskorg bredvid det inlägg som var skrivet i mitt namn o det gjorde det inte.Så tyvärr står det kvar. Nu övergår jag till att skriva på min egen blogg så länge det nu går. Kram till er alla utom till Piraten o extrastor KRAM till Mamselamsen!! D.S.

6:07 em  
Blogger Batbut tycker...

Vill bara meddela att jag har IP adressen. den som har blivit missbrukad av Piraten och behöver adressen, maila mig! Har riktat en uppmaning till Piraten på min blogg, innan jag gör en abuse anmälan

6:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamselamsen har inte "dukat under" av flytten - hon är bara utarbetad och trött men nöjd att flytten äntligen är över. Snart dyker Ebba - Gullekissen - upp! /Tina (kära storasystern)

7:23 em  
Blogger Batbut tycker...

tack storasyster Tina. Du får väl meddela Mamse dramatiken som varit under hennes frånvaro och hälsa så gott

7:48 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

trist det här... men jag har INTE sagt att mamsen är trist, som piraten skrev i ett inlägg..

see you later mamsen.. glöm inte guldtofsarna i gardinerna..

9:39 em  
Blogger maruschka tycker...

Usch, helt shockad är jag...hoppas inte idioten har använt mitt namn också?...meddela mig i så fall, please?...*suck*

12:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka